וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי מיקרו-היט פושט רגל

מאת גיא גרימלנד

17.10.2008 / 6:48

מוצרי החברה שווקו בין היתר לב.מ.וו, פורד ו-GM; החברה, שקיוותה לגייס חצי מיליארד דולר ב-2007, הגישה בקשה להקפאת הליכים


מוצרי החברה שווקו ליצרניות רכב כמו ב.מ.וו, פורד ו-GM. ב-2007 הכינה החברה תשקיף לגיוס לפי שווי של חצי מיליארד דולר, והמטרה היתה לגייס כ-100 מיליון דולר. החתם הראשי בהנפקה היה אמור להיות בנק ההשקעות מורגן סטנלי. בחברה השקיעו קרן ההון סיכון אינפינטי, גלנרוק, GM, אריה רובין ופיטר נוישטטר.



לפי האתר צ'רמן 1853, שפירט את המניעים לקריסת החברה, מיקרו-היט הגישה בקשה להקפאת הליכים לאחר ש-GM, הלקוחה העיקרית שלה, החזירה קרוב למיליון כלי רכב שנמצאו בהם פגמים, שלטענתה היו בהם מערכות של מיקרו-היט. הקריאה להחזרת כלי הרכב הפגומים בוצעה בכמה דגמים במהלך 2006-2008, לאחר שנתגלו קצרים חשמליים ברכבי GM. אתר אוטומוטיב ניוז דיווח כי GM דרשה ממיקרו-היט להחזיר לה את עלות החזרת כלי הרכב המקולקלים - 20-25 מיליון דולר. מיקרו-היט בתגובה תבעה את GM.



מאחורי מיקרו-היט עומדים היזמים שלמה פרנקו וסלבה איבנוב, ובראשה עומד גארי פיליבוסיאן, המכהן כנשיא ומנכ"ל החברה. מדובר באכזבה לאחת החברות שהצטיירו כמבטיחות לפני שנה-שנתיים: מיקרו-היט זכתה ללא מעט אזכורים בתקשורת הישראלית, והיו שהשוו את רמת הפוטנציאל שלה למובייל-איי. כעת החברה סוגרת את מפעל הייצור המרכזי שלה בדטרויט, כמו גם את מרכז המחקר והפיתוח בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully