וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנק האשראי העולמי עוצר את הרכבת הקלה בתל אביב

מאת גיא ליברמן

17.10.2008 / 6:48

מנכ"ל MTS הודה כי הדחייה שהתקבלה למועד הסגירה הפיננסית המלווה לפרויקט נבעה מהמשבר העולמי: "אם היה צריך לסגור היום את המימון לפרויקט - זו היתה בעיה"


מועד הסגירה הפיננסית של הקמת הרכבת הקלה בתל אביב נדחה לפני כשבועיים, בפעם השנייה, בארבעה חודשים. המועד החדש נקבע לסוף ינואר 2009. לפי הערכות של גורמים מקצועיים, ההארכה נבעה מדרישת הבנקים המלווים את הפרויקט לפתוח את הסכם הזיכיון ולשנות את תנאיו.



ב-MTS מודים כעת בראשונה כי השינויים שיצר המשבר העולמי בתחום הליווי הפיננסי הם שהביאו לבקשת הדחייה. "המשבר הפיננסי העולמי גרם לכך שלא ניתן היה לסגור את מסגרת הליווי הבנקאי במועד שנקבע, ועל כן היה צורך להאריך את המועד", אמר מנכ"ל MTS, יוחנן אור, ל-TheMarker. הוא הודה כי "אם היה צריך לסגור היום את המימון לפרויקט, זו אכן היתה בעיה. אלא שהמועד נקבע לסוף ינואר, ולפי ההערכות שלנו, עד אז המצב בשווקים יירגע. אנחנו ממשיכים בעבודה רגילה, והמשא ומתן עם הבנקים המלווים ועם המדינה נמשך. נכון לעכשיו, אף אחד מהבנקים לא פנה אלינו וטען שיש לו בעיה עם הפרויקט".



קונסורטיום MTS כולל את אפריקה ישראל, תאגיד סימנס הגרמני, אגד, חברת CCECC הסינית, סוארס דה קוסטה הפורטוגזית וחברת HTM מהולנד, שהיא שותפה ללא אחזקות. פרויקט הרכבת הקלה יבוצע בשיטת BOT, שלפיה היזם יקים את הקו ויפעילו במשך 32 שנה, ואז יעבירו למדינה.



אור התייחס בראשונה גם להלאמת RBS. לדבריו, "ההלאמה היא דבר מאוד חיובי מבחינתנו. הצעד מבטיח את יציבותו של הבנק".



שני הבנקים האירופים הנוספים שמיועדים ללוות את הפרויקט הם הבנקים הגרמניים KFW ו-Bayern LB. הקו האדום צפוי להתחיל לפעול בפברואר 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully