וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ברננקי: "משבר האשראי - איום משמעותי על הכלכלה"

מאת נמרוד הלפרן

17.10.2008 / 6:48

יו"ר הפד: "לא צפויה התאוששות מהירה - יחלוף זמן עד שיתפוגג המחנק בשוקי האשראי"


"ייצוב שוקי הפיננסים היה צעד ראשון הכרחי - אבל גם אם השווקים יתייצבו, כפי שאנחנו מקווים, התאוששות כלכלית רחבת היקף לא תתרחש מיד", הדגיש ברננקי בנאום בפני המועדון הכלכלי בניו יורק. "רמת הפעילות הכלכלית צפויה להיות נמוכה מהפוטנציאל למשך זמן מה. יש לנו כעת את הכלים שלהם אנו זקוקים כדי להגיב בעוצמה הנדרשת ולהתמודד עם האתגרים הללו. עם זאת, אינני צופה שהדרך תהיה קלה". לדברי יו"ר הבנק הפדרלי, המשבר בשוק האשראי מהווה "איום משמעותי" על הכלכלה האמריקאית, הנתונה כבר בהאטה.



"הגבלת זרימת האשראי למשקי בית, לעסקים ולרשויות מקומיות, המשבר בשוקי הפיננסים ולחצי המימון על חברות פיננסים - כל אלה מהווים איום משמעותי על הצמיחה הכלכלית", הוסיף ברננקי. "שוק הדיור ממשיך להיות מקור החולשה העיקרי של הכלכלה, כמו גם שוקי הפיננסים. בנוסף, אנו עדים להאטה משמעותית בצריכה הפרטית, בהשקעות של עסקים ובשוק התעסוקה. יחלוף זמן עד שיתפוגג המחנק בשוקי האשראי. ההתקדמות של הפעילות הכלכלית מעבר לרבעון הקרוב תהיה תלויה מאוד במידה שבה שוקי הפיננסים והאשראי יחזרו לפעילות רגילה".



יו"ר הבנק הפדרלי לא סיפק בנאום רמזים לגבי המשך מדיניות הריבית שינקוט הבנק המרכזי של ארה"ב. הבנק הפדרלי הוריד לפני שבוע את הריבית בארה"ב ב-0.5%, לרמה של 1.5%, כחלק מהורדת ריבית מתואמת של בנקים מרכזיים ברחבי העולם.



החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב מעניקים כעת סיכוי של 70% לכך שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.25% בישיבתו בסוף החודש. הבנק הפדרלי חתך את הריבית בארה"ב ב-3.75% ב-13 החודשים האחרונים.



בדומה לברננקי, גם בוש ופולסון אמרו כי יחלוף זמן עד שתורגש השפעת הצעדים שנקט הממשל לייצוב השווקים ומערכת הבנקאות. "אני בטוח כי בטווח הארוך הכלכלה תתאושש", אמר הנשיא בוש. "יחלוף זמן עד שהכלכלה תתאושש וצפויים לעמוד בפנינו אתגרים רבים. אין ספק שהדרך להשיג את מרב ההשפעה עבור משלמי המסים היתה ההשקעה בבנקים", הוסיף פולסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully