וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר עם המשפחה? אחרי המשבר

טלי חרותי-סובר

17.10.2008 / 6:48


לדבריה, המשבר הבהיר לכל אותם עובדים שחלמו על קיצוץ שעות העבודה במשרד, יותר עבודה מהבית או אפילו שנת שבתון, כי כדאי לדחות את התוכניות לימים טובים יותר. בטור האחרון שפירסמה מתארת שלנברגר את כל אותן אמהות לילדים צעירים שתיכננו לבלות איתם בבית, אך "הן צועדות במרץ בדרכן למשרד".



חופשות הלידה אמנם אינן מתקצרות, אך הן נגמרות בדיוק בתום שלושת החודשים המוקצבים. המשבר הבהיר כי מקום עבודתו של איש אינו בטוח ואותן אמהות כבר לא יכולות לסמוך על משכורתו היחידה של הבעל.



גם אבות נפגעים. שלנברגר מצטטת אב, יועץ פיננסי, שהגיב על טור שכתבה בבלוג שלה: "ויתרתי על החלום להיות קצת בבית עם בני הקטן", הוא מספר. "קשה לעזוב באופן וולנטרי את מקום העבודה שלך בימים שבהם לא ברור לך אם אכן תוכל לחזור בחזרה".



החלום לייצר איזון אמיתי בין בית ועבודה דורש, כך מתברר, מצע כלכלי נוח. הורים מפוטרים אמנם מוצאים את עצמם מגשימים בעל כורחם את החלום, אך הם לחוצים מאוד בדרך כלל מן המצב החדש, ואינם נהנים מן ההזדמנות. אפשרות אחת להפגת המתח היא הקמת יזמויות משפחתיות, עסקים קטנים שמטרתם הרחבת מעגל האפשרויות הפיננסיות בימים קשים. "ייתכן", מצטטת שלנברגר מומחית בתחום, "שזו תהיה הדרך לחיים פשוטים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully