וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה נסגרו בעליות חדות

נמרוד הלפרן

17.10.2008 / 18:57

יום המסחר באירופה נסגר בעליות חדות בעקבות העליות בוול סטריט אתמול. לונדון עלתה ב-5.2% פרנקפורט התחזקה ב-3.4% ופאריס הוסיפה 4.7%

בורסות אירופה התאוששו משפל של כמעט חמש שנים, מהנפילה הדו-יומית החדה ביותר מאז המפולת של 87', וסיימו את השבוע בעלייה של כ-4% על רקע סימנים מעודדים בשוקי האשראי. זאת, לאחר שממשלות אירופה וארה"ב העמידו השבוע יותר מ-2 טריליון דולר באשראי לבנקים. הריבית הבין בנקאית בלונדון - ליבור - לשלושה חודשים, ירדה זה היום החמישי ברציפות לרמה של 4.42%, והשלימה בכך ירידה של 0.4% השבוע.

בורסת לונדון, אשר נפלה אתמול לשפל של חמש שנים, נסגרה היום בזינוק של 5.2%; בורסת פרנקפורט הוסיפה היום 3.4%; בורסת פאריס עלתה ב-4.7%. מדד דאו ג'ונס יורו סטוקס 600 הכלל אירופי עלה היום ב-3.8%, ובסיכום שבועי הוסיף כ-4% - העלייה השבועית החדה ביותר מאז אפריל. המדד פתח את שבוע המסחר בזינוק הדו-יומי החד מעולם - 13% - אולם בהמשך רשם את הנפילה הדו-יומית החדה ביותר מאז המפולת של 87'.

מגזרי האנרגיה, הכרייה, הטכנולוגיה והתרופות הובילו את העליות היום. ענקית האנרגיה רויאל דאץ'-של קפצה ב-8.4%, לאחר שמחיר הנפט הגולמי התאושש משפל של 13 חודשים. חברת הכרייה אנגלו אמריקן קפצה ביותר מ-12%.

נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, זינקה ב-11% במסחר בבורסת הלסינקי, בעקבות העלאת המלצה של בית ההשקעות WestLB. אריקסון (סימול ERICA.ST) השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, עלתה ב-5% לאחר שמיזם הסלולר סוני-אריקסון דיווח על הפסד רבעוני נמוך מהתחזיות.

עוד בלטו חברת התקשורת דויטשה טלקום אשר קפצה ב-10.5%, ויצרנית התרופות נוברטיס אשר נסקה ב-12%.

מנגד, נמשכו הירידות במגזר הפיננסים. מניית קבוצת השירותים הפיננסים ההולנדית ING התרסקה ב-27.5% בבורסת אמסטרדם, על רקע הערכות כי ממשלת הולנד תיאלץ להזרים הון לחברה. אביבה, חברת הביטוח הגדולה בבריטניה, צללה בקרוב ל-13%.

יצרנית הכימיקלים הנורווגית יארה (סימול YAR.OL), מקבילתה של כי"ל הישראלית, קרסה ביותר מ-17%, לאחר שדיווחה על רווח נמוך מהתחזיות ברבעון השלישי של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully