וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבד בתרגום: החברה הרומנית שמכרה לפסיפיקה קרקע בעיר גלץ השמיטה פסקאות בחוזה המתורגם

יובל מעוז

17.10.2008 / 10:22

בין הסעיפים שהושמטו: תשלום פיצויים בגין הפרת ההסכם ושעבוד מניות

בעקבות השינויים בתרגום, דרש שלמה ולד, מבעלי השליטה בחברה (8.3%) מאומגה לתקן ההשמטות ולחתום על הסכם מתוקן מול נוטריון רומני. פסיפיקה מדווחת כי בשיחה טלפונית בין נציגי הצדדים התחייבו באומגה לשתף פעולה עם החברה בתיקון הליקויים ולחתום על הסכם מתורגם חדש.



החלקה שמוכרת אומגה עברה לבעלות חברת ליסינג בנובמבר 2007, כאשר לאומגה חוב של כ-2 מיליון יורו מולה. זיו מעוניינת לרכוש את החלקה מאומגה ולהוביל לפירעון מוקדם של ההלוואה של אומגה לחברת הליסינג. בתרגום לרומנית הושמטה הפסקה הקובעת כי במקרה וזיו תיטול על עצמה את חובותיה של אומגה מול חברת הליסינג, או תפדה את הקרקע מחברת הליסינג, תמשיך אומגה בתשלום כל התחייבויותיה על בסיס הסכם הליסינג לזיו. עוד הושמטה פסקה הנוגעת לחובתה של אומגה להעביר את הקרקע על שמה של זיו עוד לפני ה-30 ביונאר 2010, במקרה של מכירת כל נכס מקרקעין שבבעלות אומגה.



השמטות הסעיפים בחוזה הרומני אינן הבעיה הראשונה הצצה בעסקת הקרקעות בגלץ. פסיפיקה חתמה ביולי 2007 על הסכם ראשוני לרכישת זכויות על שתי חלקות בשטח כולל של 50 דונם לבנייה בעיר גלץ ברומניה, תמורת 10 מיליון יורו, מתוכם שולמו 5.25 מיליון יורו. על הקרקע היו מתוכננים להיבנות מרכז מסחרי בשטח של כ-20 אלף מ"ר, ובנוסף כ-1,300 יחידות דיור למגורים בשטח כולל של כ-140 אלף מ"ר.



במהלך בדיקות שביצעה החברה בעקבות בקשת הנאמן לחיזוק הבטחונות של החברה, מאחר שלפסיפיקה אין בטחונות נאותים על הסכומים ששילמה, להגדרתה, התגלו לחברה ליקויים בעסקה. באוגוסט נחתם הסכם חדש עם החברה המוכרת אומגה, לפיו בוטלה רכישת אחת החלקות וסוכמו התנאים להבטחת העברת החלקה הראשונה על שם החברה הנכדה זיו קונסטרקט.



פסיפיקה, שבבעלות חברת נט איסט של ראובן דלל ואריה כהן, עוסקת בנדל"ן ברומניה. החברה נמצאת ברשימת ההשעיה בבורסה של תל אביב ולא פירסמה את דו"חותיה לרבעון הראשון והשני של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully