וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל עשויה לבטל את החלטתה לרכוש מסימנס 3 טורבינות גז במיליארד דולר בגלל קשיי מימון

עמירם כהן

17.10.2008 / 11:56

ביטול העסקה יחייב את החברה לפצות את סימנס ב- 7.5 מיליון יורו

רכישת טורבינות הגז מסימנס היא חלק מרכזי בתוכנית החירום של החברה, שאושרה במשרד התשתיות, להשקעת 2 מיליארד דולר בהגדלת רזרבות החשמל הנמוכות של ישראל, המסכנות את יכולת החברה לספק חשמל לצרכנים בשעות של שיא הביקוש. בחברה הזהירו כי אם לא יוקמו 3 תחנות הכוח כמתוכנן עד 2010, יחסר למערכת כושר ייצור של 250-200 מגה-וואט (2% מכושר הייצור הכולל), מצב שיחייב לנתק את אספקת החשמל בשעות שיא הביקוש לעשרות אלפי צרכנים. עוד הזהירו בחברה, כי אם למחסור הזה תתווסף תקלה באחת מתחנות הכוח הגדולות, עלולים אזורים גדולים בארץ להתנתק לשעות רבות מאספקת החשמל.



להערכת גורמים במשק החשמל, החברה אינה יכולה לממן את העסקה מפני שהיחס בין ההון עצמי לחוב בחברה הוא נמוך מדי, ורשות ני"ע לא תאשר לה הלוואות נוספות או הנפקת אג"ח. הממשלה, בעלת השליטה בחברה, הודיעה כי לא תממן את תכנית הפיתוח, וכי על החברה לייקר את תעריפי החשמל כדי לממן את ההשקעה. העלאת התעריפים הדרושה למימון הרכישה עומדת על 6%, אלא שרשות החשמל מסרבת לאשר העלאה הגבוהה מ-2%.



אם לא תאושר העסקה עד סוף החודש, תאלץ חברת החשמל לפצות את סימנס ב-7.5 מיליון יורו. הפיצוי נקבע בהסכם לרכישת הציוד שנחתם בין סימנס לבין חברת החשמל. דובר חברת החשמל אישר כי ההסכם עם סימנס מחייב את החברה לשלם את הפיצוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully