וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידת התרומות לקהילה ב-2009 צפויה בהתאם לירידת הרווח לפני מס

אורה קורן

17.10.2008 / 12:42

מנכ"ל ארגון מעל"ה לאחריות תאגידית של חברות: טרם התקבלו הודעות מחברות על צמצום התמיכה בקהילה ל-2008

טליה אהרוני, מנכ"ל ארגון מעל"ה לאחריות תאגידית של חברות, אמרה כי עד כה לא התקבלו הודעות על צמצום התמיכה בקהילה לשנת 2008 מצד חברות שקשורות למעל"ה. עם זאת, הצפי הוא שבתקציב החברות ל-2009 כבר תורגש השפעת המשבר העולמי בצורת ירידה בתמיכה.



לדברי אהרוני, שיעור התמיכה בקהילה מצידן של חברות הוא 0.5%-1% מהרווח שלהן לפני מס. הנתונים נקבעו לשנת 2008 על בסיס תוצאות עסקיות של החברות ל-2007. מכאן, שצפוי כי ירידת הרווחים ב-2008 ביחס ל-2007 תשתקף בירידה זהה בשיעור התמיכה בקהילה. "אני מקווה שלא נגיע למצב בו יתממשו ההערכות בשוק, לפיהן התמיכה תרד בשיעורים של 30%-50%", הוסיפה.



התרומה לקהילה של אנשי עסקים פרטיים נובעת משלוש סיבות עיקריות: ישנם אלה שתורמים מתוך אמונה שהרווח שגרפו אינו משהו שמגיע להם, אלא ניתן להם כדי שיחלקו אותו עם החוליות החלשות בחברה. אלה בדרך כלל עוסקים במתן בסתר, או שאינם מרבים לפרסם את היקף תרומותיהם; ישנם אלה שהאינטרס שלהם משולב - תמיכה בציבור חלש, תוך פרסום עצמי והאדרה עצמית; וישנם כאלה שמסבירים, כי הם מפרסמים את התרומה כדי לעודד אנשי עסקים נוספים לתרום, אולם נראה, כי חלק מהם שייך לאותה קבוצה. ישנם גם כאלה שאצלם התמיכה היא חלק ממדיניות השיווק ולעיתים אפילו מתקציב השיווק, דוגמת חברות שאת שמותיהן רואים על חולצות שחקני כדורסל.



כולם צפויים לחתוך בתרומותיהם. קשה להעריך מי יחתוך יותר. העובדה, שחברות ציבוריות מחויבות לפרסם את היקף התמיכה שלהן תשחק הפעם לידי הנזקקים. אמנם, ישנה טענה כי בעלי המניות לא יאהבו לשתף את הנזקקים ברווחים שלהם, שהצטמקו מאוד, אולם היא נשמעת יותר כמו תירוץ שמכינים בעלי חברות לקראת ירידה בהיקפי התרומות שלהם.



הלך הרוח בציבור הישראלי מנוגד לגישה זו, ולכן ניתן להניח, כי הציבור, שהוא בעל אחזקות מיעוט בחברות הציבוריות, יתמוך בהמשך התמיכה בחלשים כל עוד ישנם רווחים, אפילו נמוכים יחסית לעבר. הפסקת תמיכה צפויה כנראה רק בחברות שיעברו מרווח להפסד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully