וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש, סרקוזי וברוסו ייפגשו לדון במשבר הפיננסי

רויטרס

18.10.2008 / 10:56

בוש: "השותפים האירופים שלנו נוקטים צעדים אמיצים. יש לתת להתערבות ממשלות ארה"ב ואירופה - זמן להשפיע על השווקים"

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, צפויים להיפגש היום כדי לדון במשבר הפיננסי ובהאטה הכלכלית ברחבי העולם. בוש, שיסיים את תפקידו כנשיא ארה"ב בינואר לאחר הבחירות שיתקיימו ב-4 בנובמבר, אמר אתמול כי יש לתת להתערבות על ידי הממשלות בארה"ב ואירופה במהלך השבוע האחרון זמן להשפיע.

הנשיא הוריד את הציפיות לגבי פגישתו עם סרקוזי וברוסו. נציגי מדינות אירופה אמרו, כי הם מעוניינים שהפגישה בין הנציגים תסלול את הדרך לשיחות על שינוי כללי לרגולציה של המערכת הפיננסית העולמית.

"השותפים האירופים שלנו נוקטים צעדים אמיצים. הם מראים לעולם שאנחנו נחושים להתגבר על האתגרים הללו יחדיו ויש להם את התמיכה המלאה שלנו", אמר בוש בנאום שנשא במשרד המסחר האמריקאי. בוש לא ציין בפירוש את הקריאות על ידי מנהיגי אירופה לערוך רפורמה של המערכת הפיננסית, כזו שראה העולם בפעם האחרונה רק ב-1944. דוברת הבית הלבן דנה פרינו אמרה כי ארה"ב מתמקדת רק במשבר המיידי.

"אני חושבת שהדבר החשוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות הוא להבטיח את הפסקת הדימום במערכת לפני שאנחנו עוברים הלאה לפרויקטים הבאים", אמר פרינו לכתבים.

ברוסו וסרקוזי נפגשו עם ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר אתמול והסכימו ביניהם עם הצורך בפגישת פסגה עולמית לפני סוף השנה. סרקוזי אמר כי על פסגה זו לכלול את סין, הודו ומדינות נוספות שאינן בין מדינות ה-G-8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully