וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אשטרום: שוחררו הישראלים שהוחזקו בקאריביים

הארץ

18.10.2008 / 12:41

החברה הודיעה כי 6 העובדים שנותרו כבני ערובה באחד מאיי טורקס וקייקוס שוחררו



חברת "אשטרום" הודיעה הבוקר (שבת) כי שוחררו כל עובדי החברה הישראלים שהוחזקו בניגוד לרצונם בידי פועלים סיניים באזור האיים הקאריביים. זאת לאחר שביום חמישי שוחררו תשעה מבני הערובה.



הפרשה החלה השבוע כש-350 פועלים סינים העובדים בפרויקטים של החברה באיים החליטו לחסום את הכניסה והיציאה לאחד מאיי טורקס וקייקוס שם עבדו הישראלים. זאת במחאה על כך שלא קיבלו את משכורתם זה שלושה חודשים.



את המימון לפרויקט של החברה הישראלית סיפק בנק ההשקעות האמריקאי "ליהמן ברדרס", שנפגע מהמשבר הכלכלי וקרס בעקבותיו בחודש שעבר. בשל כך נעצרו עבודות הבנייה כבר לפני כשלושה חודשים וכ-350 הפועלים הסינים שהגיעו לאי, מצאו עצמם מחוסרי עבודה. "צריך להבין שכל סיני שמגיע לשם משלם כ-15 אלף דולר רק בשביל להגיע לשם, וכשהם הבינו שלא ממשיכים את הבנייה הם התחילו לכעוס מאוד", סיפר עובד ישראלי לשעבר באחד הפרויקטים. לדבריו, המשכורת החודשים הממוצעת של פועל סיני עומדת על כ 1,000 דולר: "יש פועלים שלא קיבלו משכורת כבר ארבעה חודשים ועכשיו הם מאוד עצבניים".



ככל הנראה, שחרור שאר בני הערובה הושג באמצעות הסדר כספי, אולם טרם התקבל לכך אישור רשמי.



מקבוצת "אשטרום" נמסר בתגובה עם חשיפת הפרשה, כי "מדובר בסכסוך כספי בין קבלן משנה לעובדים הסינים של אותו קבלן אשר לטענתם לא קיבלו לאחרונה שכר ממנו בגין עבודתם וזאת ללא קשר לאשטרום. למרות זאת, מיד עם היוודע הבעיה החלה חברת אשטרום, באמצעות ההנהלה המקומית, לפעול מול נציגי העובדים הסינים למציאת פתרון, כולל אפשרות של תשלום ישירות לפועלי קבלן המשנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully