וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: ההתערבות הממשלתית בבנקים היא זמנית בלבד; כלכלת ארה"ב תתאושש בטווח הארוך

רויטרס

18.10.2008 / 18:26

בנאום הרדיו השבועי שלו, אמר בוש כי לולא היה הממשל מתערב היה מחיר המשבר גבוה בהרבה



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ניסה להרגיע היום את חששותיהם של האזרחים האמריקאים החוששים מעלותה הגבוהה של תוכנית החירום הכלכלית, והבטיח להם כי הממשל לא יהפוך למשקיע קבוע בבנקים הפרטיים בהם ירכוש מניות.



בנאום הרדיו השבועי שלו לאומה האמריקאית, הגן בוש על תוכניתו של הממשל בראשותו להשקיע 250 מיליארד דולר במניות בנקים ולרכוש נכסים מגובי משכנתאות מבנקים שייקלעו לקשיי נזילות, באמרו כי אילמלא הייתה הממשלה מתערבת היה מחירו של המשבר גבוה בהרבה.



"לולא פעלה הממשלה, החור במערכת הפיננסית שלנו היה גדל בהרבה", אמר בוש, שהוסיף כי "הממשלה הפדרלית הגיבה למשבר הזה באופן שיטתי ואגרסיווי, במטרה להגן על הביטחון הכלכלי של העם האמריקאי. ייקח זמן עד שנחוש בהשפעתם המלאה של צעדים אלה, אך הם גדולים מספיק ונועזים מספיק כדי לעבוד". "בטווח הארוך", אמר בוש, "הכלכלה שלנו תתאושש מהמשבר".



הנשיא התייחס גם לחששות כי התערבותה של הממשלה במערכת הבנקאות תהפוך לקבועה, ואמר כי מטרתה של תוכנית החירום היא לאפשר לבנקים לרכוש בחזרה את מניותיהם של הממשלה כאשר השווקים יתייצבו.



"הממשל לא ישתלט על אף חברה פרטית, ונציגים פדרליים לא יישבו בדירקטוריון של הבנק המקומי שלכם. למניות שרכשה הממשלה יהיו זכויות הצבעה שישמשו אותה כדי להגן על השקעותיהם של משלמי המסים האמריקאים, לא כדי להכתיב לחברות כיצד עליהן לפעול", אמר בוש.



מאוחר יותר היום ייפגש בוש עם נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו, ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי כדי לדון במשבר הפיננסי ובהאטה הכלכלית ברחבי העולם. בוש, אשר יסיים את תפקידו כנשיא ארה"ב בינואר לאחר הבחירות שיתקיימו ב-4 בנובמבר, אמר אתמול כי יש לתת להתערבות על ידי הממשלות בארה"ב ואירופה במהלך השבוע האחרון זמן להשפיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully