וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצמן וסגל נערכים לרכישות חדשות בארה"ב: למרות משבר האשראי אקוויטי וואן קיבלה אשראי של 230 מ' ד'

מיכאל רוכוורגר

18.10.2008 / 19:48

ההלוואה - בעלת אפשרות הגדלה ל-400 מ' ד'; אקוויטי גם קיבלה מימון של 65 מ' ד' למרכז מסחרי בפלורידה



למרות קיפאון ניכר במתן האשראי מצדן של המוסדות הפיננסיים בארה"ב עבור חברות בכלל ועבור חברות הנדל"ן בפרט נוכח משבר האשראי הכבד, דיווחה בסוף שבוע שחולף קרן ריט (קרן השקעות נדל"ן הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים), אקוויטי וואן, שבשליטת גזית גלוב של חיים כצמן ודורי סגל, על קבלת מסגרת אשראי (ללא שעבוד על נכסים) בהיקף של 227 מיליון דולר, לתקופה של 3 שנים עם אופציה להארכה לשנה נוספת.



האשראי ניתן לאקוויטי וואן, על ידי קונסורציום של 10 בנקים בהובלת Wells Fargo Bank, וכן כלל בין היתר את ג'י.פי מורגן צ'ייס בנק, בנק אוף אמריקה ובנק דיסקונט ניו יורק. אקוויטי וואן, המנוהלת על ידי ג'ף אולסון, קיבלה מן הבנקים את האופציה להגדיל את קו האשראי ל-400 מיליון דולר. במסגרת ההסכם בין הצדדים, עבור האשראי תשלם אקוויטי וואן ריבית ליבור (אשר ריבית זו ל-3 חודשים עומדת כיום על 4.42%) פלוס 1.4%. ההלוואה ניתנה בהתבסס על דירוגי האשראי של החברה, המדורג על סוכנות הדירוג מודיס ב-Baa3 (יציב) ועל ידי S&P ב-BBB מינוס (יציב).



אקוויטי וואן, מחזיקה בבעלותה 162 נכסים קמעוניים מניבים (מתוכם 145 מרכזים מסחריים) בשטח של 1.6 מיליון מ"ר, 7 נכסים בפיתוח ופיתוח מחדש, 6 נכסים לא קמעוניים וכן ב-4 קרקעות, ברחבי ארה"ב (54% מהן בפלורידה).



אקוויטי וואן השלימה לפני כמה שבועות הנפקת 2.64 מיליון מניות (מתוך זה 440 אלף מניות נרכשו על ידי גזית גלוב) לפי מחיר של 21.47 דולר למניה, בתמורה כוללת של 56.7 מיליון דולר. תמורה זו עשויה לגדול ב-7 מיליון דולר נוספים במידה וחתמי ההנפקה ינצלו את האופציה שניתנה להם (עד סוף החודש) לרכוש 330 אלף מניות נוספות של החברה במחיר של 21.47 דולר למניה. אולם נכון להיום מניית אקוויטי נסחרת לפי מחיר של 17.4 דולר למניה, כך שקיים ספק לגבי נכונות החתמים לממש את האופציה במידה והמניה לא תפגין בימים הקרובים שיפור ניכר.



עם זאת פעולות אלו של גיוס אשראי בהיקף של מאות מיליוני דולרים והנפקת המניות בשיאו של משבר בשווקים, מלבד הצורך בהגדלת הנזילות (עליה מדברים כל הזמן כצמן וסגל), עשויה לאותת כי אקוויטי וואן בדרך לבצוע רכישות של תיקי נכסים ו/או חברות חדשות - דווקא בתקופה קשה זו.



כשנשאל אולסון בראיון ל-TheMarker לפני כ-4 חודשים, האם הוא צופה כי השפל יזמן לאקוויטי וואן יותר נכסים בודדים, או תיקי נכסים שבעבר היה קשה או יקר יותר לאתר, הוא השיב כי המחירים עדיין גבוהים. "מה שמפתיע אנשים רבים שהמחירים של נכסים מובחרים לא השתנו ,- הם מתומחרים עדיין בתשואה של 6% ואף נמוכה מכך, אשר לדעתנו לאוו דווקא מצדיקים את הסיכון" אמר. מאז הראיון המשבר בשוק הנדל"ן רק החריף והלך, כך שייתכן ותשואות על הנכסים המובחרים אחריהם בדרך כלל תרה אקוויטי וואן, כבר עלו לשיעורים, המייצגים הזדמנויות רכישה אטרקטיביות.



בתוך כך, דיווחה אקוויטי גם, כי קיבלה מימון מחדש - נון ריקורס (ללא זכות חזרה ללווה) בהיקף של 65 מיליון דולר עבור מרכז מסחרי שרידן פלאזה, הממוקם בעיר הוליווד - העיר העשירית בגודלה במדינת פלורידה, ומשתרע על פני שטח של 504,495 מ"ר. ההלוואה ניתנה לתקופה של 10 שנים ונושאת ריבית קבועה של 6.25% .



אולסון ציין כי כעת לאקוויטי וואן ישנם אמצעים נזילים בהיקף של למעלה מ-400 מיליון דולר, והוסיף כי בזכות המאזן החזק (מינוף של 40% בלבד), גמישות פיננסית, נגישות טובה לברזי האשראי ושיתופי פעולה עם גופים מוסדיים מן הגדולים בעולם כמו קלפרס, Global Retail Investors ואחרים, החברה תוכל לנצל הזדמנויות השקעה שייקרתו בפניה.



מניית אקוויטי, רשמה מתחילת השנה תשואה שלילית של 24.5%, והחברה נסחרת בניו יורק לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד דולר. לאחרונה העלה מריל לינץ' את ההמלצה לאקוויטי מ"נייטרלי" ל"קנייה", והותיר את מחיר היעד למניית החברה על 22 דולר - הגבוה ב- 26.5% ממחירה בשוק. אקוויטי וואן צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2008 ביום 5 בנובמבר. על פי תחזיות של 11 אנליסטים בוול סטריט החברה צפויה להציג רווח של 0.31 דולר למניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully