וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון מקיין: היום בבוקר פיטרתי את כל צוות היועצים והאסטרגים שלי והחלפתי אותם בג'ו השרברב

רותם סלע

18.10.2008 / 20:12

רגע לפני הבחירות: מקיין בנאום מלא השראה והומור עצמי על מערכת המיסים ודרכה של הפוליטיקה



"ראשית, רציתי לאמת את השמועות בנוגע לפיטורי כל צוות היועצים והאסטרטגים שלי, והחלפתם באדם אחד העונה לשם ג'ו השרברב", פתח ג'ון מקיין את נאומו בסעודה השנתית לזכר מורשתו של אלפרד סמית'. 17 יום לפני פתיחת הקלפיות בארה"ב עמד מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות בפני קהל שכלל בין השאר את הילארי קלינטון, מייקל בלומברג ואובמה ונשא את מה שהיה אולי הנאום הפוליטי המצחיק, כמו גם האפקטיבי ביותר בכל מסע הבחירות שלו. "לא עבר רגע, ויריבי כבר הספיקו לכוון אל ג'ו (השרברב) את מכונת ההכפשה המרושעת שלהם", המשיך מקיין לצחוקו המתגלגל של הקהל.



ג'ו השרברב, אחד מהטיפוסים המדוברים בתקשורת האמריקאית הוא אדם בו נתקל ברק אובמה, המועמד הדמוקרטי לנשיאות תוך כדי סיור בחירות באוהיו. בשיחה קצרה שהתנהלה בין השניים אל מול המצלמות הביע ג'ו חשש כי העלאות המסים שמתכנן אובמה יהרגו את חלומו לרכוש את חברת השרברבות הקטנה בה הוא עובד כשכיר. בין לילה הפך ג'ו לג'ו השרברב, איש עסקים קטן שעמד אל מול הסנאטור הכריזמטי ושאל "למה?"



"אובמה מנסה לערער את הגינותו של ג'ו השרברב. הוא טוען שאיש העסקים הקטן והאמיץ הזה לא מרוויח מספיק בכדי לעמוד בהעלאת המס אותה מתכנן ברק אובמה. אך מה שהם לא יודעים", מתח מקיין את קולו, "זה שג'ו השרברב חתם לאחרונה על חוזה עסיסי עם זוג אמיד בכדי לטפל בכל שבעת הבתים שלהם".



חלק מתוכניתו של אובמה לכלכלה האמריקאית כוללת בין השאר העלאת מסים ל"עשירים", הכוללת את כל האמריקאיים שהכנסותיהם עולות על 250 אלף דולר. הביקורת שמבטא מקיין דרך סיפורו של השרברב היא כי חלק גדול מאוד מבעלי העסקים הקטנים בארצות הברית מגיעים להכנסה כזאת כך שהעלאת המיסים של אובמה תפגע למעשה בהם.



בהערה על הזוג האמיד בעל שבע הבתים מגלה מקיין מעט הומור עצמי. כשנשאל מקיין באחד מהראיונות מה מספר הבתים שהוא ואשתו מחזיקים הוא לא ידע לנקוב במספר המדויק, מה שהוביל לגל פרסומים בתקשורת האמריקאית שנגע לעושרו של המועמד הרפובליקני, הנובע בעיקר מנישואיו לסינדי מקיין היורשת של הנזלי, מחברות הפצת המשקאות החריפים הגדולות בארצות הברית.



הלצה נוספת נגעה להתגייסותם הרפה של הקלינטונים למסע הבחירות של אובמה שהביס את הילארי: "אני מאושר לראות אותך פה הערב הילארי. איפה ביל דרך אגב? האם הוא לא יכול לקחת הפסקה ערב אחד מהקמפיין חסר המנוחה שלו להכתרת האיש שהביס את אשתו כנשיא הבא של ארה"ב?"



יש לציין כי למרות הנאום, פחות משלושה שבועות מהבחירות בארה"ב מצבו של מקיין נראה עגום. המועמד הדמוקרטי מוביל בחלק מהסקרים בפער דו ספרתי על רקע המצב הכלכלי הבוער שנחשב לעקב האכילס של המועמד הרפובליקני. אובמה שנאם באותו אירוע מיד אחרי מקיין התייחס גם הוא לנקודה זו, "לא מזמן אחד מיועציו של ג'ו אמר כי אם נמשיך לדבר על כלכלה מקיין יפסיד, אז הערב אני מעוניין לדבר על הכלכלה".



ועל זה אמר ביל קוסבי כי, "הומור יכול לרכך חלק מהמהלומות הקשות ביותר שהחיים שולחים אלינו. לא משנה כמה קשה הסיטואציה, מרגע שנכנס צחוק לחייך, אתה יכול לשרוד אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully