וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם תומך בהצעת סרקוזי לקיום פסגה בינל"ל בנוגע למשבר

סוכנויות הידיעות

18.10.2008 / 20:46

באן קי מון: אסור לבזבז זמן - מציע לקיים הפסגה כבר בתחילת דצמבר במטה האו"ם



מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הביע היום תמיכה בקריאתו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, לקיים פסגה בינלאומית בנושא משבר האשראי העולמי, והציע לארחה במטה האו"ם בניו יורק, כבר בתחילת דצמבר.



סרקוזי, שייפגש מאוחר יותר היום עם נשיא ארה"ב - ג'ורג' בוש - בקמפ דיוויד, קרא בשבוע האחרון לקיים פסגה בינלאומית בין מנהיגי המדינות הגדולות בעולם במטרה לדון בדרכים לבלימתו של משבר האשראי, ובביצועה של רפורמה במערכת הפיננסית. סרקוזי קרא לערוך את הפסגה כבר בחודש הבא, במטרה למנוע את הישנותו של אסון נוסף. ביום חמישי הביעו מנהיגי האיחוד האירופי תמיכה בהצעתו.



במכתב פומבי לנשיא הצרפתי, אמר באן כי "שנינו מסכימים על כך שאסור לבזבז זמן, ולכן אני מבקש להביע תמיכה מלאה בהצעתך לקיים פסגה כבר בתחילת דצמבר, לכל המאוחר". "קיום הפסגה במטה האו"ם, סימן הרב-לאומיות, תעניק לגיטימציה אוניברסלית ליוזמה זאת ותמחיש את המאמץ המשולב להתמודד עם איום חמור זה על העולם", אמר באן, שנפגש עם סרקוזי היום בקוויבק.



מזכ"ל האו"ם הוסיף והזהיר כי "אסור לנו להסכים לכך שהשפעתו השלילית של המשבר הפיננסי על כלכלות העולם יפגע ביעדי הפיתוח של האו"ם, במאבק נגד ההתחממות הגלובלית ובמאמצים לפתור את משבר המזון".



ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, הביע גם הוא תמיכה היום ביוזמתו של סרקוזי לקיים פסגה שתכלול את מנהיגי מדינות ה-G8, בנוסף לראשי הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF). מאוחר יותר היום ייפגש סרקוזי עם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ועם נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו, כדי לדון במשבר הפיננסי ובהאטה הכלכלית ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully