וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגת השכר בוול סטריט נמשכת למרות המשבר הפיננסי: בונוסים בסך 70 מיליארד דולר יחולקו לעובדים

סוכנויות הידיעות

18.10.2008 / 20:57

לפי "גרדיאן", עובדיהם של ששה מהבנקים הגדולים בוול סטריט יקבלו בונוסים בסך מיליוני דולרים



למרות המשבר החמור בשווקים, צפויים בכירים בבנקים הגדולים בוול סטריט לקבל בשבועות הקרובים בונוסים ותגמולים בסך 70 מיליארד דולר על ביצועיהם השנה - כך דיווח היום אתר האינטרנט של העיתון הבריטי "גרדיאן".



לפי הדיווח, עובדיהם של ששה בנקים ובנקי השקעות, בהם גולדמן סאקס וסיטי, צפויים לקבל לידיהם פיצויים ובונוסים בסך מיליוני דולרים - זאת למרות שהמוסדות בהם הם עובדים כלולים בתוכנית החירום הכלכלית של הממשל בארה"ב, אשר במסגרתה ישקיע הממשל 250 מיליארד דולר ברכישת מניות בנקים וירכוש מבנקים שנקלעו לקשיי נזילות נכסים מגובי משכנתאות.



תשלומי הבונוסים הצפויים נחשפו במסמכים והצהרות שהעבירו הבנקים בימים האחרונים לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). אחד התנאים להשתתפותם של בנקים בתוכנית החילוץ הפדרלית היא הגבלתו של שכר הבכירים בבנקים שישתתפו.



למרות הפסדי הענק שזעזעו את וול סטריט בחודשים האחרונים, נראה כי מדיניות השכר של הבנקים ובנקי ההשקעות אינה עומדת בפני שינוי משמעותי. בתשעה החודשים הראשונים של השנה הוציאה סיטי, שרשמה עד כה מחיקות והפסדים בסך 61 מיליארד דולר בשל חשיפתה לשוק המשכנתאות בארה"ב, 25.9 מיליארד דולר על שכר ובונוסים - עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. בשבוע שעבר היו הוצאות השכר של מורגן סטנלי, שהסתכמו ב-10.7 מיליארד דולר בתשעה החודשים הראשונים של 2008, גבוהות יותר לזמן קצר משווי השוק של בנק ההשקעות.



הוצאות השכר של מריל לינץ', שנמכר בחודש שעבר לבנק אוף אמריקה תמורת 50 מיליארד דולר, תפחו ברבעון השלישי של 2008 ל-3.5 מיליארד דולר - זינוק של 76% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. השבוע דיווח מריל כי רשם במהלך הרבעון הפסד של 7.5 מיליארד דולר, בעקבות מחיקות ערך בסך 9.5 מיליארד דולרים. מאז תחילת השנה נפלה מניית מריל לינץ' ביותר מ-60%.



"עבור אנשים רגילים השכר בתעשיית הפיננסים נראה גבוה מאד, והבונוסים אפילו יותר מכך. העובדים המצטיינים מקבלים בונוס על הצטיינותם, הבינוניים מקבלים בונוס בינוני על ביצועים פושרים, ואלו שלא הצליחו כל כך מקבלים בונוס קטן בהרבה", אמר גורם באחד הבנקים ל"גרדיאן".



אתמול הודיע מנכ"ל דויטשה בנק, ג'וזף אקרמן, כי בכוונתו לוותר על הבונוס שלו לשנת 2008, לאות הזדהות עם שאר העובדים אשר נאלצו לוותר על הבונוסים שלהם בשל המשבר. בכירים נוספים בבנק ושלושה חברי דירקטוריון הצטרפו גם הם לוויתור על הבונוסים, לאחר שבשנה שעברה קיבלו בכירי דויטשה בנק 33.2 מיליון יורו (44.8 מיליון דולר) בבונוסים שנתיים. שכר הבסיס של אקרמן עמד על 1.1 מיליון יורו ב-2007, בנוסף לבונוסים בסך 14 מיליון יורו.



יו"ר UBS, פיטר קורר, אמר ביום חמישי בראיון לעיתון שווייצי כי הוא ככל הנראה לא יקבל בונוס השנה, לאחר שענק הבנקאות השווייצי נאלץ לבקש סיוע פיננסי מממשלת שווייץ ועל רקע קריאות כי בכיריו יחזירו את הבונוסים שקיבלו בשנה שעברה. מנכ"ל אוניקרדיט האיטלקי, אלסנדרו פרופומו, אמר גם הוא כי בכוונתו לוותר על הבונוס שלו השנה, בשל העובדה כי הבנק לא יעמוד ביעדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully