וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת רוסיה קרסה ב-67% מתחילת 2008

נמרוד הלפרן

19.10.2008 / 8:40

שר האוצר של רוסיה העריך כי הירידות בשוק המקומי יימשכו בגלל משבר האשראי


אנליסטים של גולדמן סאקס הורידו ביום שישי את תחזית הצמיחה לכלכלת רוסיה לשנה הבאה מ-7% ל-4%, ואת תחזית הצמיחה בתוצר ל-2008 מ-7.5% ל-6.2%.



מדד המניות Micex, הנקוב ברובלים, ירד ב-4.3% לרמתו הנמוכה ביותר מאז מאי 2005, והשלים בכך נפילה של 68% מתחילת השנה. מדד המניות RTS, הנקוב בדולרים, איבד 6.5% - בדרכו לנפילה של 21% בסיכום שבועי, וירידה שבועית תשיעית ברציפות.



מניית ענקית האנרגיה גזפרום, החברה הבורסאית בעלת השווי שוק הגדול ברוסיה, ירדה בקרוב ל-2%. זאת, לאחר שאתמול נפל שווי השוק של החברה מתחת לרמה של 100 מיליארד דולר.



מניית AFK סיסטמה, חברת האחזקות של המיליארדר הרוסי ולדימיר יוטו שנקוב, צללה ב-20% לאחר שחברת דירוג האשראי מודי'ס הודיעה אתמול כי תשקול להוריד את דירוג האשראי של החברה עקב הידרדרות מצבו של שוק הנדל"ן הרוסי.



חטיבת הנדל"ן של AFK סיסטמה, סיסטמה-הלס, מקבילתן של אפי של לב לבייב ומירלנד של אליעזר פישמן, הודיעה אתמול כי צברה חובות בסך 1.2 מיליארד דולר וכי פתחה בבחינה מחודשת של השקעותיה המתוכננות, בשל המשבר הפיננסי.



לבייב ופישמן הם אנשי העסקים הישראלים הבולטים הפעילים בשוק הנדל"ן הרוסי. לבייב, הנחשב מקורב לוולדימיר פוטין, המכהן כיום כראש ממשלת רוסיה, החל להשקיע בנדל"ן הרוסי לפני יותר מ-10 שנים והגיע לשיא כשהנפיק בלונדון את הפעילות, המרוכזת בחברת אפי פיתוח, לפי שווי של כ-7.3 מיליארד דולר ב-2007. פישמן הגיע לרוסיה זמן רב אחריו, אך עדיין הצליח לרכוב על גל הביקושים הגבוהים לנכסים ברוסיה, והנפיק בסוף 2006 את מירלנד שבשליטתו לפי שווי של מיליארד דולר, כשהוא גורף רווח של כ-300 מיליון דולר.



מאז מאי נחתך שווי שוק המניות הרוסי ב-75%, על רקע המשבר הפיננסי החמור ביותר שידעה המדינה מאז 98' - נפילה של יותר מ-50% במחירי הנפט בעולם, והמחנק בשוק האשראי הגלובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully