וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי איסלנד והונגריה: פקיסטן נזקקת נואשות לסיוע; שוקלת לבקש הלוואת חירום מקרן המטבע הבינלאומית

אשר שכטר

19.10.2008 / 10:07

בכירים פקיסטניים מעריכים: המדינה זקוקה לסיוע בסך 4.5 מיליארד דולר כדי לעמוד בהתחייבויותיה

לדברי טארין, פקיסטן עשויה להזדקק להזרמת הון של 6 מיליארד דולר במטרה לחזק את יתרות המט"ח שלה, לאחר שאלו הצטמצמו ביותר מ-74% בשנה האחרונה לכ-4.3 מיליארד דולר, בעקבות המשבר בשווקים. אג"ח ממשלתיות בסך 3 מיליארד דולר שהנפיקה פקיסטן צפויות להיפרע בשנה הקרובה, והממשלה מתקשה לקבל הלוואות בשל מחנק האשראי העולמי והעובדה כי היא נחשבת ללווה בעייתית.



לאור קשייה הכלכליים של פקיסטן, הסובלת מאינפלציה משתוללת ומירידה חדה בערך המטבע שלה בשנה האחרונה, מחפש השלטון החדש במדינה באופן נואש אחר מקורות מימון מחשש להגברת האי-יציבות. זרדרי שב ביום שישי מביקור בשכנה סין, שהבטיחה לסייע לפקיסטן, אך לא ציינה פרטים ממשיים. בכירים פקיסטניים ביקרו גם בוושינגטון ובמדינות המזרח התיכון והציגו בפניהם בקשות לסיוע חירום.



כלכלנים מעריכים כי פקיסטן זקוקה להזרמה מיידית של 2 מיליארד דולר ולסיוע נוסף בסך 6 מיליארד דולר כדי לעמוד בחובותיה ב-2008. "מדינות העולם אמנם עסוקות בבעיות הפנימיות שלהן, אך לא יותירו את פקיסטן בידיים ריקות - מדובר בחזית במאבק נגד הטליבאן ואל-קאעידה", אמר מוזמיל אסלם, הכלכלן הראשי בחברת ניירות הערך הפקיסטנית KASB, לסוכנות הידיעות איי.פי.



טארין עצמו העריך בשישי כי פקיסטן תקבל בקרוב סיוע בסך 4.5 מיליארד דולר, ככל הנראה באמצעות שורה של הלוואות מגופים כמו הבנק העולמי, הבנק לפיתוח אסיה וה-IMF, ושלל את האפשרות שהמדינה תיקלע לחדלות פירעון. חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P), לעומת זאת, הטילה ספק בתחילת החודש ביכולתה של המדינה לעמוד בחובותיה ותכה את דירוג המט"ח שלה בחדות.



החשש בפקיסטן הוא כי קבלת סיוע מה-IMF תאלץ את ממשלתו הטרייה של זרדרי לקצץ בהוצאות התקציביות ולהעלות מסים כדי להחזיר את ההלוואה, צעדים שעשויים לפגוע בעניי המדינה. ממשל בוש, מצדו, חושש כי הקריסה הכלכלית בפקיסטן תהווה הזדמנות עבור מיליטנטים אסלאמיים לגרוף רווח פוליטי ולגייס תומכים.



בפקיסטן עצמה לא חוששים המנהיגים לעשות שימוש באיום הטרור כדי לגייס תמיכה כספית. "אם הכלכלה באמת תקרוס, פירוש הדבר מלחמת אזרחים ושביתות שיסכנו את המלחמה בטרור. אנחנו מדינה אסטרטגית, והעולם צריך לבוא לעזרתנו", אמר בכיר פקיסטני, שביקש להישאר בעילום שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully