וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להילחם בטרור או בפשעי צווארון לבן? ל-FBI אין מספיק חוקרים להתמודד עם גל פשיעה פיננסית

הראלד טריביון

19.10.2008 / 10:07

לאחר מתקפת ה-11 בספטמבר 2001 הועברו סוכנים רבים לביטחון לאומי; המשבר בשווקים מעמיד ההחלטה במבחן

בכירים ב-FBI טוענים כיום כי המהלך הותיר את הבולשת עם פחות מידי כוח אדם במקרים של פשעי צווארון לבן, אשר בימים אלה הפכו דחופים יותר ויותר בעקבות המשבר הפיננסי. הלחץ על ה-FBI עלה בתקופה האחרונה, בעקבות הפרסום אודות החקירות הפליליות נגד גופים פיננסים גדולים בארה"ב, ביניהם ענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק.



ה-FBI מתכנן להכפיל את מספר הסוכנים שחוקרים פשעים פיננסים פליליים, על ידי הצבתם מחדש של כמה מאות סוכנים. עם זאת, גורמים במשרד המשפטים האמריקאי הביעו חשש ותהייה לגבי השאלה מהיכן יגיעו אותם הסוכנים, והאם הגברת כוח האדם במחלקת הפשעים הפיננסים תהיה מספקת.



מאז 2004, הזהיר ה-FBI כי הונאות משכנתאות הן סכנה הולכת וגוברת. ה-FBI העביר אז לממשל בוש בקשות חוזרות ונשנות להגדיל את התקציב כדי להגדיל את כוח האדם המטפל בפשעים אלה. הבקשות נדחו בכל שנה ולא הוצבו סוכנים חדשים.



בסך הכל, מספר התיקים הפליליים שהועברו על ידי ה-FBI לתובעים בארה"ב - ביניהם מספר לא מבוטל של מקרי הברחות סמים ופשעים אלימים - ירד ב-26% במהלך שבע השנים האחרונות, ל-8,187 מ-11,029, לפי נתוני משרד המשפטים האמריקאי.



"ללא ספק, אנחנו חשים את מעבר הסוכנים מחקירות פליליות לביטחון לאומי", אמר ג'ון מילר, בכיר ב-FBI, והוסיף: "בנוגע לפשעים של צווארון לבן, התחלנו לחקור פחות מקרים. אנחנו מתמקדים בהונאות בשווי מיליוני דולרים, בהן נוכל לבצע מעצרים אבל גם להשיב את הכסף לקורבנות".



לפי נתוני משרד המשפטים, בין השנים 2007-2000 ירד מספר מקרי ההונאות הפיננסיות שהובאו לתביעה ב-48%. מספר הונאות הביטוח שהובאו לתביעה צנח ב-75% ומספר הונאות המניות ירד ב-17%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully