וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי: שער הדולר לעת הקרובה - 3.6-3.8 שקל לדולר

TheMarker

19.10.2008 / 10:49

בהשפעת תנודות שער הדולר בעולם והמתנה להורדות ריבית נוספות בארץ

הדולר בעולם מתלבט בין החשש ממיתון גלובאלי, שפועל לטובתו, לבין הירידות החדות בארה"ב, שלא מיטיבות עמו. כתוצאה, נראה כי ידשדש לאחר מהלך ההתחזקות שעשה בשבועות האחרונים.



המסחר בדולר בעשרת הימים האחרונים אופיין בהמשך תיסוף במטבע האמריקאי מול המטבעות העיקריים בעולם. בסיכום התקופה רשם הדולר תיסוף של כ-1.1% מול היורו ו-2% בערך מול הליש"ט. בניגוד למצב עד לאחרונה, התחזק הדולר גם מול היין היפאני בשיעור של כ-1.6%.



התחזקות הדולר מתרחשת למרות שבארה"ב מהווה מוקד למשבר הפיננסי, שכן הוא משמש על פי רוב "מקלט" בעת משבר. לפיכך הדולר "נהנה" מבריחת מחלופות אחרות, לרבות מטבעות אקזוטיים. מנגד, אין להתעלם מנתוני המקרו החלשים שהצביעו על היחלשות בפעילות הכלכלית בחודש ספטמבר בכל שנים עשר המחוזות. אפשר שנתון זה יקשה על המשך התחזקות הדולר בעולם.



בשבוע המסחר האחרון נחלש השקל מול הדולר בשיעור של כ-5.8% (מהם 2% ביום ה'). זאת, בין השאר, בשל הורדת הריבית בשיעור של 0.5% נקודות על ידי בנק ישראל, התחזקות הדולר בעולם ומעבר ממטבעות אקזוטיים למטבע הדולר.



מדד חודש ספטמבר נותר ללא שינוי (בניגוד להערכות כי יעלה) והגביר את הסיכוי להורדות ריבית נוספות, שסביר כי תתרחשנה בצוותא עם הורדות ריבית במדינות נוספות, כך שלא תשפענה משמעותית על פערי הריביות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully