וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה לפישמן ולבייב: ממשלת רוסיה אישרה חוק לפריסת תשלומי מע"מ לעסקים מעבר לתום הרבעון

יובל מעוז

19.10.2008 / 11:00

עו"ד מני גורמן: ממשלת רוסיה מזרימה הון לעולם העסקי כדי לתת לאנשים מרחב נשימה



בשורה טובה לחברות הישראליות ברוסיה: ממשלת רוסיה אישרה חוק בעל תוקף מיידי לפריסת תשלומי מע"מ לעסקים ולחברות מעבר לתום הרבעון. החוק, שהועבר ב-14 באוקטובר, הוחל עבור ההכנסות ברבעון השלישי ואילך. הממשלה לא קבעה תאריך לסיום ההטבה.



עו"ד מני גורמן, שותף במשרד סאמט, שטיינמץ, הרינג, גורמן ושות', מסביר כי ההטבה של הממשלה הרוסית מתייחסת להכנסות המתקבלות ברבעון השלישי, שאת המע"מ עליהן ניתן לפרוס לאורך שלושה חודשים ברבעון העוקב. כך, עבור הכנסות שמתקבלות ברבעון השלישי - המע"מ עליהן ישולם בחודש בשלושה תשלומים בחודשים הראשון, השני והשלישי של הרבעון הרביעי.



"משמעות המהלך היא הזרמת הון לעולם העסקי ברוסיה, על ידי מתן אשראי לפריסת תשלומי מע"מ", מסביר גורמן. "הממשלה הרוסית מנסה לתת קצה חוט להצלה ראשונית של העסקים, כדי לאפשר לאנשים מרחב נשימה". "לטעמי, בין החברות הישראליות שיכולות ליהנות מההטבה הזו נמצאת קבוצת פישמן, שהנכסים שלה בשלים יותר", אומר גורמן.



בין החברות הציבוריות הבולטות הפעילות ברוסיה ניתן למנות את של לב לבייב, של קבוצת פישמן, , הפעילה ברוסיה בתחום הקפה, ו. חברות נדל"ן רבות נפגעות במשבר הנוכחי, פגיעה המתבטאת בחומרה בשוק ההון - וההטבה של הממשל הרוסי עשויה לסייע לתוצאות הרבעוניות שלהן.



"לאחר שהוזרם כסף רב לבנקים המקומיים, זו הדרך של הממשלה להזרים אשראי ראשוני לשוק העסקי. המטרה הראשית היא לעזור לבנקים כדי שימשיכו לשמש כמתווכים לשוק העסקי. עבור מדינה כל כך גדולה, זה צעד משמעותי", מוסיף גורמן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully