וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הלמן אלדובי: "עליית תשואות בארה"ב ובעולם המערבי תגרור עליית תשואות באג"ח הארוך בכל העולם"

TheMarker

19.10.2008 / 11:35

הלמן מעריך כי ההנפקות החדשות של איגרות החוב הממשלתיות יגרמו להיצע גדול וילחצו על המחיר ובכך יובילו לעלייה בתשואות. כמו כן סבור הלמן כי המלווים צפויים לדרוש ריבית גבוהה יותר מבעלי החוב שכן רמת הסיכון של האחרונים גדלה



להערכת דן הלמן, מנכ"ל הלמן אלדובי "אין בכוחן של תוכניות החילוץ להפוך מיתון לצמיחה, לכן בטווח הקצר יתכן ונראה עליות שערים אך בהמשך השנה צפויה ירידה בשערי המניות עד אשר יגמר תהליך הירידה באיגרות החוב הממשלתיות הארוכות".



להערכת הלמן תוכניות החילוץ הפיננסיות ניקו את חשבון הבנק של מדינות העולם למעט רוסיה, סין, ומדינות נפט. להערכתו מכיוון שבכל העולם המערבי יש צפי לירידה מהכנסות ממסים בכל התחומים, הדרך היחידה של מדינות המערב לממן את תוכניות החילוץ ואת תקציביהן לשנים הקרובות היא בגיוס איגרות חוב.



הלמן מעריך כי ההנפקות החדשות של איגרות החוב הממשלתיות יגרמו להיצע גדול וילחצו על המחיר ובכך יובילו לעלייה בתשואות. כמו כן סבור הלמן כי המלווים צפויים לדרוש ריבית גבוהה יותר מבעלי החוב שכן רמת הסיכון של האחרונים גדלה. שני התהליכים המקבילים צפויים ללחוץ את הריביות לטווח הארוך כלפי מעלה.



"מכיוון שהמשבר הנוכחי הוא כלל עולמי, סביר שהמרווחים בין המדינות יישמרו ולכן עליית תשואות בארה"ב ובעולם המערבי תגרור עליית תשואות באג"ח הארוך בכל העולם. מהלך זה יהיה המהלך השלילי המשמעותי האחרון בשווקים הפיננסים אך הכואב מכולם" אומר הלמן.

בישראל ניתן להבחין בסימנים ראשונים לתהליך עם ירידה של כ-2.5% באיגרות החוב הצמודות מתחילת החודש. לדבריו, נתוני מדד ספטמבר הצילו את האיגרות הלא צמודות ובאפיק זה נרשמה יציבות (בארוך) עד עליות של כ-1.5% במח"מ הבינוני. יחד עם זאת טוען הלמן, "מי שסבור כי המדדים הגבוהים מאחורינו עוד יתבדה עד סוף השנה. כפי שהדבר נראה כבר היום, מדד אוקטובר יהיה גבוה מהמצופה".



בנוגע לתוכניות החילוץ העולמיות גורס הלמן כי תוכנית החילוץ הבריטית מוצלחת יותר מהאמריקאית כיוון שהיא מבוססת על צעדים בוני אמון. יחד עם זאת, אין בכוחן של התוכניות להפוך מיתון לצמיחה, לכן בטווח הקצר ייתכן ונראה עליות שערים אך בהמשך השנה צפויה ירידה בשערי המניות עד אשר יגמר תהליך הירידה באיגרות החוב הממשלתיות הארוכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully