וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה: הריבית בנומבר צפויה לרדת ב-0.5%; השקל יוסיף להיחלש

יעל פולק

19.10.2008 / 11:55

מדד חודש אוקטובר צפוי לעלות ב-0.2%; בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית במשק במהלך מהיר



"למרות העלייה החדה במדד בשנה האחרונה, אנו מעריכים כי סביבת האינפלציה עומדת לרדת באופן ניכר בשנה הקרובה", כך כותב רפי גוזלן, סמנכ"ל השקעות ראשי בבית ההשקעות פריזמה. "הירידה תושפע מהצניחה במחירי הסחורות - בעיקר האנרגיה והסחורות החקלאיות - ומאפקט העושר השלילי החריף הנובע מהירידות החדות בשוקי המניות ומהחשש מפני מיתון", הוא מוסיף.



גוזלן מעריך כי "האינפלציה בשלושה המדדים הקרובים תסתכם בשיעור זניח של 0.1%-0%. מדד אוקטובר צפוי להערכתנו לעלות בשיעור של 0.2%. הוא יושפע בעיקר מגורמים עונתיים, שיקוזזו חלקית בירידת מחירי האנרגיה". בעקבות ההערכה לגבי ירידה בסביבת האינפלציה, סבורים בפריזמה כי בנק ישראל ימשיך בהפחתות הריבית בחודשים הקרובים - וכי ירדו באופן ניכר החששות שהאינפלציה תגרום לעלייה בשכר, לנוכח הצפי להאטה בצמיחת המשק בשנה הבאה. להערכתם, הבנק צפוי ליישר קו עם המגמה הגלובלית, המכוונת לסביבת ריבית ריאלית קצרה אפסית.



היעד הנגזר מהנחות אלה, להערכת גוזלן, הוא ריבית בנק ישראל הנעה סביב 2.5%, כאשר השאלה היא לגבי הקצב בו יבחר הבנק להפחית את הריבית. בחינת המהלך האחרון, בו הפחית הבנק במפתיע את הריבית ב-0.5% ל-3.75% - והמהלך החד בתחילת השנה, כאשר הוריד את הריבית באופן מהיר בשיעור מצטבר של 1%, מוביל את פריזמה למסקנה כי אנו עומדים בפני מהלך מהיר של כ-4-3 חודשים בלבד בדרך ל-2.5%. הריבית לחודש נובמבר צפויה להערכתם לרדת אף היא ב-0.5%, ל-3.25%.



בשבוע האחרון נחלש השקל בשיעור של כ-4%, לרמה של 3.74 שקלים לדולר. למרות היחלשות השקל בשבוע האחרון, הפגין השקל עוצמה רבה במהלך השבועות האחרונים לעומת מרבית המטבעות בשווקים המתעוררים והמפותחים, שנחלשו באופן ניכר מול הדולר. בפריזמה מעריכים כי הפחתת הריבית האגרסיווית והמשך הגדלת רזרבות המט"ח בידי בנק ישראל, וכן ההרעה בחשבון השוטף בשנה הקרובה והפיגור בפגיעה בצמיחת המשק הישראלי יחסית לנעשה בעולם, יהוו גורמים שימשיכו לפעול להיחלשות השקל בחודשים הקרובים, לכיוון של 4 שקלים לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully