וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן אורנשטיין על העליות בשוק: "הכסף של המוסדיים מחפש הזדמנויות להשקיע יותר מאשר למכור"

יובל מעוז

19.10.2008 / 15:51

מנכ"ל איפקס ניהול תיקים: ברמות המחירים האלה מעניין להשקיע במדד האג"חים

בשוק איגרות החוב, עלה מדד התל בונד 20 ב-2.3% והתל בונד 40 הוסיף 3.5%. בורנשטיין מסביר כי לפעמים יש לבחון את מדד האג"חים כדי לקבוע את המגמה בשוק, מאחר שלאיגרות חוב יש טווח מדידה סופי. "לפי הניתוחים, המחירים לאחר הירידות בשוק איגרות החוב מגלמים מצב קשה בכלכלה הריאלית, שאולי לא נגיע אליהם. השווקים מתבטאים בצורה קיצונית בעליות ובירידות, וזו פאניקה, אך צריך להסתכל על היבט נוסף - על הביקושים. אם בימים כאלה יש ביקושים גם למניות וגם לאיגרות חוב, זה אומר שיש כנראה במה להשקיע".



מה יהיה הסימן למשקיעים לחזור לבורסה?



"המשקיע הפשוט יחכה לראות כמה שבועות של עליות שערים. המשקיעים המקצועיים מחכים לראות מהם ההיקפים הברורים של המחיקות של הנכסים הרעים של בנקים ושל חברות פיננסים. המשקיע המתוחכם רוצה להבין עוד כמה נשאר למחוק או כמה לשערך את הנכסים הגרועים".



"ברמות המחירים האלה, מעניין לקנות את מדדי האג"ח. הסדרות של תל בונד 20 ו-40 מכילות חברות גדולות ויציבות, אולי מלבד חברה בודדת. המדדים ראויים להשקעה, משקפים תשואה של 8%-7% בחברות הגדולות במשק, תשואות צמודות לשנה, באג"ח תעשייתיות גדולות", אומר אורנשטיין.



אורנשטיין אומר כי התגובות שהמוסדיים מקבלים מהחברות לגבי היקף הפגיעה של המשבר מצומצמות: "חברות נדל"ן מקבלות מימון מחדש מהבנקים. חברות בעלות נכסים ראויים מקבלות מימון מחדש בריבית שמיטיבה עם שני הצדדים. זה אומר שמחנק האשראי העולמי עוד לא מגיע אליהן. לשוק ההון, אלה אינדיקציות שהחברות לא קורסות מחר. גם חברות תעשייתיות משדרות את המסר הזה, שהן ממשיכות להפעיל קווי ייצור. יש חברות שמדברות על ביטולי הזמנות או על פיטורים, אך לא בהיקפים דרמטיים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully