וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סאנדיי טיימס": ענקית הפיננסים ING עשויה לקבל זריקת מזומנים של 9 מיליארד יורו מממשלת הולנד

סוכנויות הידיעות

19.10.2008 / 15:57

ביום שישי אמרה ING כי תדווח על הפסד רבעוני לראשונה בתולדותיה, ומניותיה נפלו לשפל של 13 שנה



ענקית הפיננסים ההולנדית - ING - מנהלת מגעים עם ממשלת הולנד בנוגע להזרקת מזומנים בהיקף של 9 מיליארד יורו (12.2 מיליארד דולר), כך מדווח ה"סאנדיי טיימס" הבריטי. ING, שביום שישי אמרה כי ידווח על הפסד רבעוני בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה, צפויה להכריז על העסקה ב-24 השעות הקרובות.



לפי ה"סאנדיי טיימס", מישל טילמאנט, מנכ"ל ING, ניהל בשבת מגעים עם הבנק המרכזי של הולנד בנוגע לעסקה. אמצעי התקשורת ההולנדיים דיווחו כי ING עבדה במהלך סוף השבוע על תוכנית להגדלת ההון שלה, שאת פרטיה תפרסם ביום ראשון.ING סירבה להגיב על הדיווח ב"טיימס", אך ביום שבת אמר דובר מטעם החברה כי ING שוקלת כמה חלופות להגדלת ההון שלה, בהן קבלת כסף מהממשלה.



ממשלות ברחבי העולם הזרימו מאות מיליארדי דולרים כדי לסייע לבנקים הנתונים במצוקה. ממשלת הולנד הקצתה 20 מיליארד יורו להגדלת ההון של המוסדות הפיננסיים במדינה. ING מסרה ביום שישי כי היא צופה לרשום הפסד נקי של 500 מיליון יורו (674 מיליון דולר) ברבעון השלישי - ההפסד הראשון מאז הוקמה הקבוצה ב-1991. בעקבות הודעה זו, ירדה מניית החברה לשפל של 13 שנה.



בתחילה, התוצאות הכספיות של ING נראו עמידות יותר בפני משבר האשראי ביחס למתחרותיה, כגון פורטיס הבלגית-הולנדית, שפורקה מוקדם יותר החודש ונמכרה לממשלת הולנד וליריבה הצרפתית BNP פאריבה, אך כעת מתברר שגם היא תזדקק לסיוע ממשלתי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully