וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

InspireMD השלימה בהצלחה ניסוי קליני למכשיר חדש לצינתורים

פז וייסמן

19.10.2008 / 16:16

המכשיר אמור להפחית במידה ניכרת את בעיית תופעת הלוואי הנוצרות בעקבות הצינתור



InspireMD השלימה בהצלחה ניסוי קליני שביצעה לפיתוח חדש של סטנט (תומכן) לצינתורים, שאמור להפחית במידה ניכרת את בעיית תופעת הלוואי הנוצרות בעקבות הצינתור. הניסוי בוצע ב-41 חולים בשני מרכזים רפואיים בגרמניה. ניסויים קליניים נוספים שבוצעו בברזיל ובפולין מצביעים על תוצאות דומות לתוצאות המוצלחות שהתקבלו בגרמניה. כך מסר מנכ"ל החברה אופיר פז. פז מעריך כי, בשנת 2009 החברה צפויה למכור בהיקף מוערך של כ-12 מיליון דולר, ואת שנת 2008 היא תסיים בהיקף מכירות של 4 מיליון דולר.

הפיתרון שחברת InspireMD המציאה הוא הסטנט הקורונרי MGuard. מדובר בסטנט אשר מורכב על בלון ועטוף ברשת מיקרונית צפופה שחוסמת זרימה של תסחיפים מדופן העורק לזרם הדם בשעת פתיחת הסטנט בעורק. בנוסף, הלחץ המשמש לפתיחת הסטנט מתפזר על פני הרשת, ובכך מוקטנת בצורה משמעותית הפציעה של דופן העורק.



הליך הצנתור, הוא בין הפתרונות העיקריים שמספקת הרפואה המודרנית כיום לחולי לב. במהלך הצנתור, שבהליך רפואי פולשני, מושתל הסטנט, קפיץ מתכת שצורתו כסליל אשר מוחדר לחלקו הפנימי של העורק הסתום. הדבר, מונע באופן מכני את ההיצרות המחודשת ובכך מאפשר מעבר פתוח לדם.



בפועל, ישנה בעייתיות שנוצרת בעקבות השתלת סטנטים במהלך צנתור, אשר מובילה לתופעות לוואי קשות כגון - זרימה של תסחיפים המייצרים חסימות בעורקים נוספים; פציעה של דופן כלי הדם שגורמת להיצרות מחודשת שלהם כחלק מהליך ריפוי הפצע; וכיסוי חלקי בלבד של הסטנט בדופן החיצוני של העורק, שמשאיר אלמנטים חשופים העשויים להוביל ליצירת קרישי דם בתוך הסטנט.



בשונה מהסטנטים אותה מייצרת חברת ITGI, הסטנטים של InspireMD מכוסים ברשת פולימרית ולא ברשת מהחי. נמצא כי כל סטנט עדיף על האחר במקרים קליניים שונים ובניתוחים שונים. כך שאפשר לומר מצד אחד כי ITGI ו-InspireMD מתחרות, אך גם משלימות אחת את השנייה. מה שכן ידוע הוא שישראל הופכת למובילת סטנטים עולמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully