וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אופ"ק: מדינות הארגון יחליטו על הורדה משמעותית בתפוקת הנפט

סוכנויות הידיעות

19.10.2008 / 17:14

איראן: תפוקת הנפט של אופ"ק תיחתך ב-1-3 מיליון חביות ליום; גורדון בראון: מדובר בהפחתה שערורייתית

"על הפחתת הריבית שנבצע להיות משמעותית, כדי שנוכל לחדש את האיזון בין ההיצע לביקוש", אמר חליל, המשמש גם כשר האנרגיה של אלג'יריה. מדינות אופ"ק, האחראיות ל-40% מתפוקת הנפט העולמית, יערכו כינוס חירום ב-24 באוקטובר בווינה, במטרה לדון בהשפעתו של המשבר הכלכלי על הביקוש לנפט.



מחיר הנפט, שננעל ביום שישי ב-71.85 דולר לחבית, נמוך כעת ביותר מ-50% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש יולי. מדינות אופ"ק מעריכות כי ההאטה הכלכלית המחריפה ברחבי העולם תוביל לירידה חדה בביקוש לנפט.



בראיון ליומון האלג'ירי "אל-ווטאן", העריך חליל כי מחירי הנפט יישארו בטווח של 70-90 דולר לחבית בעתיד הקרוב. "לרוב אין לאופ"ק מחיר יעד לנפט. השוק הוא שמחליט על המחיר. אך התחתית, המחיר הנמוך ביותר שממנו אסור לנו לרדת בשום אופן, היא בין 70 ל-90 דולר לחבית", אמר חליל, שציין כי מדינות כמו קנדה וברזיל לא יוכלו לקדוח נפט אם המחירים ייפלו מתחת ל-70 דולר לחבית.



שר הנפט של קטאר העריך בשבוע עבר כי אופ"ק צפוי להחליט בישיבתו בסוף השבוע הבא על קיצוץ תפוקתן של המדינות החברות בו בלפחות מיליון חביות ליום. הארגון חתך בשבוע שעבר את תחזית ביקוש הנפט שלו ל-2009 זה החודש השני ברציפות, בטענה כי המשבר הפיננסי עשוי להוביל למיתון עולמי. סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) ומשרד האנרגיה האמריקאי חתכו אף הם את תחזיות הביקוש.



נציגה של איראן באופ"ק, מוחמד עלי חטיבי, אמר היום כי הארגון צפוי לחתוך את תפוקת הנפט שלו ב1-3 מיליון חביות ליום. ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הגיב בזעם לדברים ואמר כי "העובדה שמדינות אופ"ק שוקלות להוריד את התפוקה כדי שיוכלו להזניק את מחיר הנפט היא שערורייתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully