וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווייץ שוקלת להגביל את שכר בכירי ענף הבנקאות

רויטרס

19.10.2008 / 18:35

עיתון שווייצי קרא ליו"ר UBS לשעבר להחזיר חלק מהבונוסים שקיבל לאחר שהבנק נאלץ לקבל חבילת סיוע מהממשלה



הרשויות בשווייץ שוקלות בימים אלה לחוקק חוקים אשר יורידו את השכר הגבוה והבונוסים המנופחים של בכירי ענף הבנקאות במדינה.



ההחלטה ההיסטורית של הבנק המרכזי של שווייץ לסייע לבנקים, ביניהם לחלץ את בנק UBS בחבילת סיוע ששווה למעלה מ-50 מיליארד דולר, הממה את המדינה ופתחה ויכוח ציבורי בשאלה האם המנהלים צריכים להחזיר את הבונוסים המנופחים שקיבלו. מניות UBS איבדו 60% מערכן עד כה השנה.



שרת האוצר השווייצית, אוולין וויידמר שלומפף, אמרה בסוף השבוע כי היא מעוניינת לחזק את חוקי בעלי המניות במדינה במטרה למנוע מתן שכר מוגזם לבכירי ענף הבנקאות בשווייץ בעתיד. "אנחנו חייבים לטפל בבעיה הזו עכשיו", אמרה לעיתון "זונטאגסצייטונג".



העיתון השווייצי הפופולרי "ברודשיט בליק", השיק קמפיין הקורא ליו"ר לשעבר של בנק UBS, מרסל אוספל, להחזיר נתח גדול מהבונוס בסך 130 מיליון פרנק שווייצי שקיבל במהלך 10 השנים שכיהן בתפקיד. אוספל, אשר אנליסטים מאשימים את החלטותיו ומעשיו בתחום בנקאות ההשקעות במרבית מצרותיו של UBS, עזב את משרת היו"ר באפריל בעקבות המשבר והוחלף על ידי פיטר קורר.



"מר אוספל היקר, במהלך השנה האחרונה הכנסת לכיסך לפחות 44 מיליון פרנק שווייצי בבונוס, בנוסף על משכורתך הגבוהה. זאת, לכאורה, בגלל שעשית עבודה כזו טובה", נכתב בעיתון. עוד נכתב: "אנא השב את הבונוס שקיבלת".



פיטר קורר התנצל בפומבי ביום שבת לאחר שרמז יומיים קודם לכן כי מנהלי הבנק עדיין יקבלו בונוסים שמנים, למרות שהבנק נאלץ לקבל סיוע חירום מהממשלה השווייצית. סקר שפורסם בעיתון "זונטאגסצייטונג", הראה כי 79% מהנשאלים היו בעד החלת חוקים המגבילים את שכר הבכירים בענף הבנקאות ל-5 מיליון פרנק שווייצי בשנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully