וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לתשובה

TheMarker

19.10.2008 / 23:01

אני רק שאלה


גיא, גבעתיים



לא בהכרח. תשובה הוא בעל השליטה בקבוצת דלק, שלה הרבה חברות בנות. החברות הבנות מתנהלות באופן עצמאי, וכל אחת מנפיקה אג"ח לפי צרכיה. תשובה אינו ערב באופן אישי לאג"ח שהנפיקו החברות הבנות של דלק. הוא השקיע בהן במניות והוא שותף ברווחיהן, אבל אין לו התחייבות להזרים להן הון אם הן לא יוכלו לשלם את חובותיהן. הוא עשוי לעשות זאת, אבל לא חייב.



אם אחת החברות הבנות של קבוצת דלק תקרוס, תשובה יפסיד את ההון שכבר השקיע בה. זו תהיה עבורו מכה תדמיתית, אבל הוא לא יהיה חייב להזרים לה הון חדש כדי לממן את חובותיה. היו לכך הרבה תקדימים בעבר. לחברת הכבלים תבל (שהיא כיום חלק מחברת הוט) שנשלטה על ידי קבוצת אי.די.בי היו לפני שבע שנים חובות רבים שהיא לא יכלה לפרוע. אי.די.בי העדיפה לתת לה לקרוס ולעבור לידי בעלי החוב (הבנקים) במקום להזרים לה הון חדש כדי לנסות להבריא אותה.



האג"ח של החברות העצמאיות בקבוצת דלק נסחרות בהתאם לסיכון שהן מייצגות בעיני המשקיעים. כך למשל, אג"ח מסדרה ה' של החברה הבת דלק נדל"ן נסחרות בתשואה לפדיון של 31%. זו תשואה גבוהה שמשקפת חשש כי החברה תתקשה לפרוע את חובה. לעומת זאת, אג"ח מסדרה א' של דלק ישראל נסחרת בתשואה של 7.5%. כמו כן, גם בסדרות אג"ח שונות שמנפיקה אותה חברה יכולים להיווצר פערי תשואות משמעותיים, שנובעים מהסיכון השונה שמאפיין כל אחת מהסדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully