וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בבריטניה: מיתון עד שנת 2011, נפילה בצריכה הפרטית, חצי מיליון מפוטרים

סוכנויות הידיעות

20.10.2008 / 9:30

דו"ח ארנסט אנד יאנג קובע: "הווירוס מתפשט כמגיפה מהסיטי הפיננסית לכלכלה הריאלית"



הצריכה הפרטית בבריטניה, המכירות הקמעוניות ושוק הדיור לא יתאוששו מהמשבר בשלוש השנים הקרובות - זאת לפי דו"ח של חברת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג.



הצריכה הפרטית - אחד המניעים החשובים בצמיחת הכלכלה הבריטית - צפויה להתמוטט עד לסוף השנה ולא תשוב לטריטוריה חיובית עד לשנת 2011, כך עולה מדו"ח של דה אייטם קלאב - חטיבת הניתוחים והתחזיות של החברה.



עוד צופה חברת ראיית החשבון כי כ-500 אלף איש יאבדו את מקומות העבודה שלהם. בכך, טענה החברה כי "הווירוס מתפשט כמגיפה מהסיטי הפיננסית לכלכלה הריאלית ולכל חלק בחייהן של המשפחות הרגילות".



"זה לא רק התפשטות של המגיפה בניו יורק מעבר לאוקיינוס האטלנטי, המגיפה הזו מתפשטת לכלכלה הריאלית", כך אמר פרופסור פיטר ספנסר, עורך הדו"ח, והוסיף: "הכאב הגדול ביותר יהיה של משפחות צעירות עם ילדים שיאבדו מקומות עבודה ואת הבתים שלהן".



הוצאות משקי הבית - החל מרכישת מזון, בגדים, חופשות ותשלום חשבונות הבית, מוצרים לבית ובידור - צפויות לרדת ב-1.2% ב-2009 ולעלות ב-0.2% בשנת 2010. לפי הדו"ח, בשנת 2011 תרשום הצריכה הפרטית צמיחה של 1.9%. לשם השוואה, בעשור הקודם צמחה הצריכה הפרטית ב-3.5% בשנה בממוצע.



ספנסר טען כי המשפחות בבריטניה לא יצליחו ליהנות מירידת מחירי הסחורות, ביניהן ירידת מחירי הדלק - שתקוזז על ידי עלייה בשיעור האבטלה. "שוק התעסוקה הבריטי נחלש באופן דרמטי. חברות כבר החלו לקצץ בכוח האדם. חברות לא יכולות להרשות לעצמן להעלות משכורות", אמר ספנסר.



לפי נתונים ממשלתיים שפורסמו בשבוע שעבר, שיעור האבטלה בבריטניה עלה בקצב המהיר זה 17 שנה. בבריטניה יש כעת 1.9 מיליון מובטלים, אך דו"ח ארנסט אנד יאנג צופה שמספר זה יעלה ל-2.2 מיליון.



המשמעות היא שחנויות, מסעדות וכל תעשיית הצרכנות יסבלו קשות, שכן משפחות יהדקו את החגורות ולא יוציאו כספים על מה שאינו הכרחי. בנוסף לזאת, הריביות על ההלוואות צפויות להישאר גבוהות מאוד ומחירי הבתים בבריטניה צפויים להמשיך לרדת. שני גורמים אלה יקשו על המשפחות להוציא כספים.



הדו"ח של ארנסט אנד יאנג מגיע מספר ימים בודדים לפני פרסום דו"ח התמ"ג של הכלכלה הבריטית, אשר צפוי להראות כי בריטניה נמצאת בשלבים מוקדים של מיתון. דו"ח של סיטי (לשעבר סיטיגרופ), אשר פורסם כמה ימים לפני הדו"ח של ארנסט אנד יאנג, הזהיר כי מספר המובטלים בבריטניה יגיע ל-2.7 מיליון עד ל-2010.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully