וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק המרכזי של אירופה: על הבנקים לשוב ולהלוות כספים אחד לשני וללקוחותיהם

סוכנויות הידיעות

20.10.2008 / 11:00

ז'אן קלוד טרישה אמר כי המערכת הבנקאית באירופה נמצאת בדרכה לנורמליזציה



נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, דחק בבנקים באזור לשוב ולהלוות כספים אחד לשני לאחר שמקבלי ההחלטות "שמו אותם בחזרה על השביל להבראה על ידי הזרמת סכומי שיא של כספים למערכת הבנקאית". בראיון לרדיו הצרפתי RTL אמר טרישה כי הוא "מצפה מהבנקים לשוב לפעילות נורמאלית - כלומר לשוב ולהלוות כספים אחד לשני וללקוחותיהם".



טרישה הוסיף כי המערכת הבנקאית נמצאת בדרכה לנורמליזציה. "אנחנו עומדים כרגע בפני תיקון חשוב מאוד בשווקים ובפני משבר נזילות מכריע וסיסטמטי", אמר. ממשלות באירופה, ביניהן צרפת, גרמניה וספרד העמידו 1.3 טריליון יורו (1.7 טריליון דולר) כדי לגבות את הלוואות הבנקים ולרכוש נתחים מהמוסדות הפיננסים.



טרישה הדגיש כי מקבלי ההחלטות עושים ימים כלילות כדי להעניק לבנקים את היכולת לממן פעילויותיהם, וכדי להגדיל את ההון שלהם לאחר התמוטטות בנק ליהמן ברדרס בספטמבר. כמן כן הוא האשים את המשקיעים בכך שיצרו את המשבר בשל הראייה קצרת הטווח שלהם, מה שהביא לטלטלה בשוקי המניות.



בנוסף, טרישה ציין כי כלכלת 15 מדינות גוש היורו חווה האטה משמעותית בעקבות מחנק האשראי. "אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי שבכל רגע נוכל להגיד לאזרחינו 'אתם יכולים לתת בנו אמון ותהיה לכם יציבות בטווח הביניני'", דברי טרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully