וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הנהלת בנק ישראל תמך בהורדה של 1% בריבית לפני כשבועיים על מנת לשדר מסר "חד משמעי לשווקים"

נתן שבע

20.10.2008 / 12:02

3 מתוך 5 חברי הנהלה שהשתתפו בדיון המליצו להוריד הריבית ב-0.5% כפי שאכן קרה



בדיון שהתקיים ב-7 באוקטובר המליץ חבר הנהלה בבנק ישראל, בנוגע להחלטה האחרונה על הריבית במשק, להפחית הריבית ב-1%. בסופו של דבר הריבית הורדה ב-0.5% ל-3.75%, על רקע המלצה של שלושה מתוך חמישה חברי ההנהלה של בנק. חבר הנהלה אחד המליץ שלא להוריד הריבית במועד זה. כך עולה מפרוטוקל הדיון שמפרסם היום הבנק לגבי ההחלטה ההיא. ההחלטה להוריד הריבית ב-0.5% התקבלה באופן מפתיע לאור העובדה שנבעה שלא ביום הקבוע בסוף החודש בו מודיע הנגיד וזכתה לאהדה בשווקים הפיננסים.



חבר ההנהלה שהמליץ להוריד הריבית ב-1% ציין כי "בעת זו המטרה העיקרית של ההחלטה היא לתמוך ביציבות הפיננסית, ועדיף לשלוח לשווקים מסר חד משמעי שבנק ישראל יעשה כל שנדרש בתחום זה".



שלושת חברי ההנהלה שהמליצו להפחית את הריבית ב-0.5% ציינו כי "הלחצים האינפלציוניים במשק צפויים לקטון בצורה משעמותית על רקע המשך הירידה במחירי הסחורות בעולם, והצפי להאטה בקצב הצמיחה במשק. הציפיות לאינפלציה והתחזיות של החזאים המקומיים נמצאות עתה בתוך תחום יעד האינפלציה".



חבר ההנהלה שהמליץ שלא להפחית את הריבית במועד ציין כי "אמנם הארועים בשווקים הפיננסים בימים האחרונים מגבירים את ההסתברות להאטה וצמצום הלחצים האינפלציונים, אך ניתן יהיה לבחון את ההתפתחויות ולהגיב עליהן במועד הרגיל להחלטת הריבית. הקדמת מועד ההחלטה להוריד את הריבית במספר שבועות אינה משמעותית מבחינת השפעתה על הפעילות".



בדיון צויין כי "המצב הנוכחי במשק העולמי מאז החרפת המשבר הפינסי העולמי הגביר את הסיכויים להאטה בקצב הצמיחה במשק בתקופה הקרובה. הוסבר כי הפחתת הריבית הינה צעד תומך ביכולות של המשק להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניו. הבנק ימשיך לתמך במכלול המטרות של המדיוניות המקרו כלכלית, במיוחד בעידוד התעסוקה והצמיחה".



בנק ישראל הפחית החודש את תחזית הצמיחה של המשק ל-2009 מ-3% ל-2.7%. החלטת הריבית הבאה תפורסם ביום שני הבא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully