וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית קיבל את תמיכת ז'אן קלוד טרישה בפרשת הרומן עם עובדת הקרן

הדר תדמור

20.10.2008 / 12:22

נשיא הבנק המרכזי של אירופה: אני בטוח שיו"ר קרן המטבע הבינלאומית לא ניצל מעמדו לרעה



יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס קאהן, העומד בפני חקירה בחשד לניצול מעמדו כדי לנהל רומן עם עובדת הכפופה לו, קיבל תמיכה מנשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה. "אני משוכנע שהחקירה תוכיח שדומיניק שטראוס קאהן לא ניצל את מעמדו לרעה", כך אמר טרישה לרדיו הצרפתי RTL.



ביום ראשון פורסם כי יו"ר קרן המטבע הבינלאומית נמצא תחת חקירה בחשד שניצל את מעמדו וניהל רומן עם עובדת נשואה הכפופה לו. לפי הדיווח, במרכז החקירה נמצאת מערכת היחסים של שטראוס קאהן עם פירוסקה נאגי ההונגרייה, שכיהנה בעבר כנציגה בכירה של הקרן במחלקת אפריקה. השניים לכאורה שלחו הודעות דואר אלקטרוני אחד לשני, המרמזות על מערכת יחסים אינטימית ביניהם, שככל הנראה החלה בשנה שעברה במהלך ועידה באירופה.



חברת עורכי הדין מורגן, לואיס אנד בוקיוס נשכרה על ידי קרן המטבע הבינלאומית כדי לחקור את המקרה. החקירה צפויה להסתיים עד לסוף החודש. הודעות הדואר האלקטרוני נתגלו על ידי בעלה של נאגי, הכלכלן הארגנטינאי, באריו בלחר, אשר עבד בצמוד לקרן המטבע הבינלאומית.



העיתון האמריקאי ציטט את שטראוס קאהן שאמר כי הוא עובד בשיתוף פעולה מלא עם הגוף החיצוני החוקר את המקרה. "המקרה הזה אשר אירע בחיי הפרטיים התרחש בינואר 2008 ובשום פנים ואופן לא ניצלתי לרעה את מעמדי כיו"ר הקרן", נכתב בהודעה שפירסם קאהן.



באמצע 2006 נאלץ נשיא הבנק העולמי פול וולפוביץ, להתפטר מתפקידו בעקבות פרשת קידומה של חברתו לחיים. וולפוביץ הואשם על ידי ועדה מיוחדת מטעם הבנק בהפרת כללי ניגוד אינטרסים בעקבות טיפולו במשכורת הגבוהה שהעניק בשנת 2005 לחברתו לחיים, עובדת הבנק שהא ריזה. עם זאת, הוא טען כי פעל בלא כל כוונות רעות.



ריזה עבדה בבנק עוד לפני שוולפוביץ התמנה לנשיא ב-2005. היא עברה למשרד החוץ כדי למנוע ניגוד אינטרסים אך המשיכה לקבל משכורת מהבנק. יתרה מזו, משכורתה הועלתה מ-133 אלף דולר ל-193,590 דולר. הוועדה הגיעה למסקנה כי ההעלאה במשכורת, שקיבלה ריזה בהוראת וולפוביץ, היתה מעל ומעבר לטווח המשכורות המותרות בכללי הבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully