וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי מעלה את ההמלצה לישראל בשווקים המתעוררים מ"תשואת חסר" ל"נייטרלי"

נתן שבע

20.10.2008 / 12:48

מכתשים אגן נכנסת לרשימת ה"מניות שישרדו את המשבר גם בתסריט גרוע"



בנק ההשקעות סיטי מעלה את המלצתו לשוק המניות הישראלי בתיק השווקים במתעוררים מ"תשואת חסר" ל"נייטרלי". ההחלטה באה לאור העובדה כי השוק נחשב דפנסיווי גם לאור המשקל הגבוה של טבע שנחשבת אף היא ככזו.



בסיטי מוצאים מניות שיצליחו ל"שרוד" את התקופה הקרובה, ומזכירים גם את ברשימה הכוללת 9 מניות מהשווקים המתעוררים. "מניות כאלה", מציינים בסיטי, "יצלחו המשבר לא משנה עד כמה הסביבה תהיה קשה בחודשים הקרובים". חברות כמו מכתשים עונות על ההגדרות של חוב לזמן קצר מוגבל, חוסר דרישה למימון מחדש ב-3 השנים הקרובות, ביקוש קשיח למוצריהם והעובדה כי הן "גדולות מדי ליפול".



השבועות האחרונים בשווקים המתעוררים היו הגרועים ביותר ב-20 השנה האחרונות, לאחר שמדד השווקים המעוררים צנח ב-57% מהשיא אליו הגיע בשנה שעברה. למרות הצניחה בירידות, התמונה הכללית שמונים בסיטי אינה כה מעודדת. "נכון ששוי המניות נמוך, אך הציפייה כי הרווחים במדינות ימשיכו לקטון לאור הירידה במחירי הסחורות, ובעקבות הלחץ הקיים על הכלכלות והמערכת הבנקאית. אמנם לא היתה בריחה המונית של קרנות זרות מהשווקים האלה, אך הדבר בהחלט יכולה להשתנות. תנודתיות המאקרו בשווקים כמו אוקראינה והונגריה יכולה לגרום לכך כי הסנטימנט של נהירה החוצה יתגבר", מציינים בסיטי.



בבנק נמצאים בהמלצת "משקל יתר" השוק הרוסי, ה-MENA (מדינות ערב במזרח התיכון וצפון אפריקה) ופולין. פרט לישראל, גם טורקיה מדורגת בדירוג "נייטרלי". ודרום אפריקה והונגריה מדורגות בהמלצת "תשואת חסר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully