וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על עליות של עד 1.5% בפתיחת המסחר

ניר צליק

20.10.2008 / 13:50

אלדין תסחר על רקע הצעת רכש ב-202 מ' ד' שקיבלה מקרן וקטור; אומריקס תסחר על רקע תחזית רווח



החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על עליות שערים של עד 1.5% בפתיחת שבוע המסחר, בעקבות אמון המשקיעים הגובר במאמצים לייצוב המערכת הפיננסית.



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ניסה להרגיע בסוף השבוע את חששותיהם של האזרחים האמריקאים החוששים מעלותה הגבוהה של תוכנית החירום הכלכלית, והבטיח להם כי הממשל לא יהפוך למשקיע קבוע בבנקים הפרטיים בהם ירכוש מניות.



"לולא פעלה הממשלה, החור במערכת הפיננסית שלנו היה גדל בהרבה", אמר בוש, שהוסיף כי "הממשלה הפדרלית הגיבה למשבר הזה באופן שיטתי ואגרסיווי, במטרה להגן על הביטחון הכלכלי של העם האמריקאי. ייקח זמן עד שנחוש בהשפעתם המלאה של צעדים אלה, אך הם גדולים מספיק ונועזים מספיק כדי לעבוד". "בטווח הארוך", אמר בוש, "הכלכלה שלנו תתאושש מהמשבר".



ביום שישי הסתיים המסחר בירידות שערים. נאסד"ק ירד ב-0.4% לרמה של 1,711 נקודות אך סיים את השבוע בעלייה של 3.6%. דאו ג'ונס נחלש ב-1.4% לרמה של 8,852 נקודות, אולם השלים זינוק שבועי של 4.7%. מדד S&P 500 השיל 0.6% לרמה של 940 נקודות אבל רשם זינוק שבועי של 4.6%.



בגזרת המקרו, לא צפויים היום נתונים משמעותיים, אך המשקיעים ימתינו לעדותו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, על מצב ההתאוששות של המשק האמריקאי, בפני ועדת התקציב בוושינגטון.



בענף הפיננסים, מנכ"ל , ג'ון תיין, צופה את קיצוצן של אלפי משרות בבנק ההשקעות, לאחר שנרכש על ידי בנק אוף אמריקה בעבור 50 מיליארד דולר בחודש שעבר. מרבית המשרות שיקוצצו יהיו ממחלקת טכנולוגיית המידע, מחלקת המימון ומחלקת האופרציה, אמר תיין בן ה-53. עם זאת, מחלקות הסחר באג"ח והסחורות לא יאבדו עובדים.



בענף הטכנולוגיה, , ענקית האינטרנט האמריקאית, צפויה לפרסם תוכנית לקיצוץ הוצאותיה אשר עלולה להסתכם בין היתר בקיצוצי משרות. יאהו תפרסם את תכנית קיצוצי העלויות ביום שלישי, ביחד עם תוצאותיה הרבעוניות. חברת האינטרנט צפויה לפרסם לוח זמנים של הפיטורים העתידיים, אבל פרטים לגבי אילו משרות יקוצצו לא יפורסמו.



במניות הישראליות, הודיעה כי קיבלה הצעת רכש בלתי מחייבת מקרן וקטור האמריקאית ב-20 לספטמבר במחיר של 14.5 דולר למניה - המשקף לחברה שווי של כ-202 מיליון דולר. ההצעה האמורה מחייבת בדיקת נאותות. בנוסף, אמר אמש מנכ"ל אלדין, ינקי מרגלית, כי תג המחיר שהוא רואה לחברה הוא 500 מיליון דולר.



כחודשיים לאחר פיצוץ העסקה למכירת לקונסורציום המשקיעים בראשות מאיר שמיר, החליטה קבוצה של שמונה משקיעים לתבוע את החברה בגין הביטול, וכן ביקשה להכירה כתביעה ייצוגית. התביעה הוגשה במחוז ירושלים כנגד החברה, כנגד קרן יורק המחזיקה ב-20% מגילת וכן כנגד הדירקטורים של גילת. התובעים מבקשים פיצויים המבוססים על הכספים שהיו משולמים להם לו העסקה היתה יוצאת לפועל.







, יצרנית הדבק הביולוגי לחדרי ניתוח, סיפקה תחזית הכנסות לרבעון השלישי. החברה צופה כי המכירות יעמדו על 21.3 מיליון דולר, עלייה של 35% בהשוואה למכירות של 15.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. מכירות המוצרים, אומדת החברה, יעמדו על 19.4 מיליון דולר, עלייה של 39% לעומת מכירות מוצרים בשווי 14 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.



בנוסף, העלתה החברה את תחזית מכירת המוצרים השנתית ל-2008 מ-68-71 מיליון דולר ל-70-72 מיליון דולר - גידול של 35%-39% במכירות מהתקופה המקבילה אשתקד, אז עמדו המכירות על 51.9 מיליון דולר. הדו"ח הרבעוני הרשמי יפורסם ב-6 בנובמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully