וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לטפס: נסחר ב-3.749 שקלים

נתן שבע

20.10.2008 / 14:28

לאחר יום תנודתי אל מול השקל, עלה הדולר ב-0.3%. "רמה של 4 שקלים היא כבר רמה שאפשר לדבר עליה". היורו התחזק ב-0.6%

הדולר נסחר היום מול השקל בתנודתיות גדולה יחסית. לאחר שב-8:00 בבוקר נפתח המסחר בהיחלשות של 1% אל מול השקל, ב-9:00 בבוקר הוא מחק כבר את הירידה ועבר לעלייה של עד 0.6%. בסופו של יום עלה הדולר היציג ב-0.3% ל-3.749 שקלים. היורו התחזק ב-0.6% ל-5.05 שקלים.

"רמה של 4 שקלים היא כבר רמה שאפשר לדבר עליה. נראה שבינתיים, שיווי המשקל יהיה בטווח של 3.9-3.85 שקלים, אומר רונן יפה מנהל דסק החברות בבנק הבינלאומי. "שילוב של הרגיעה היחסית בבורסה, ההיחלשות של המטבע אל מול המטבעות בשווקים המתעוררים, הצפי למדדים נמוכים גם בשל הירידה במחיר הנפט, ובעקבות זאת הצפייה להמשך הורדות הריבית, מובילות להתחזקות של המטבע. הדולר בארץ מתחיל להדביק את התנודות שלו אל מול המטבעות האחרים בעולם והוא מתחיל לתפוס כיוון למעלה. גם הלירה הטורקית נחלשה בימים האחרונים ב-5%.

העובדה כי נגיד בנק ישראל התחיל להוריד את הריבית באיחור יחסית אל מול עמיתיו בעולם מותירה לו מספיק אפשרויות עכשיו להורדות ריבית נוספות. התחזקות של הדולר עוזרת ליצוא ולמגזר ההי-טק הדבר. עשוי אולי להפוך את המכה של אפקט פיטורין בתחומים אלה עליהם מדברים בתקשורת לפחות כואבת", אומר יפה.

הדולר פרץ בשבוע שעבר את רמת ה-3.65 שקלים. רמה שלא היה בה מאז חודש ינואר בשנה שעברה, ויש לא מעט כאלה שמדברים בימים האחרונים כבר על שער של 4 שקלים למטבע.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully