וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 69% ברווחי נוברטיס; תפטר 550 עובדים; הוחלף מנהל זרוע התרופות הגנריות סנדוז

נמרוד הלפרן

20.10.2008 / 19:05

רשמה ברבעון השלישי רווח של 2.1 מיליארד דולר; צמיחה של 12% במכירות



ענקית התרופות השווייצית נוברטיס (סימול NOVN.VX) - אשר זרוע התרופות הגנריות שלה, סנדוז, מתחרה בטבע הישראלית - דיווחה היום על נפילה של 69% ברווח הרבעוני, והודיעה על כוונתה לפטר 550 עובדים בתחום המכירות בארה"ב. כמו כן, הודיעה החברה על מינוי מנהל חדש לחטיבת סנדוז.



נוברטיס רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 2.1 מיליארד דולר, לעומת רווח של 6.9 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות הרבעון המקביל כללו הכנסה חד פעמית בסך 5.3 מיליארד דולר, ממכירת חטיבת המזון הרפואי וחטיבת גרבר לחברת נסטלה. גורם נוסף לנפילה ברווחי נוברטיס היה עלייה בשיעור המס ששילמה בתקופה המדווחת, ל-14%, לעומת 2.3% ברבעון השלישי של 2007.



עם זאת, בשורה העליונה רשמה החברה גידול של 12% במכירותיה לעומת הרבעון המקביל, ל-10.75 מיליארד דולר. מכירות חטיבת התרופות הגנריות סנדוז צמחו ב-7%. תוצאות החברה בשורת הרווח ובשורת ההכנסות היו בהתאם לתחזיות האנליסטים.



נוברטיס הודיעה היום גם על חילופי גברי בהנהלתה, בהם החלפת ראש החטיבה סנדוז. המנהל הנוכחי, אנדראס רומלט, קודם לתפקיד ראש בקרת איכות ופעילות טכנית של נוברטיס, ויוחלף בתפקיד על ידי ג'ף ג'ורג', שעמד עד כה בראש חטיבת התרופות לשווקים מתעוררים של נוברטיס.



לפני כחודשיים, הגישה חברת טבע הישראלית תביעה בגין הפרת פטנט נגד חטיבת סנדוז של נוברטיס וכנגד חברת מומנטה, לאחר שהללו הגישו בקשה לאשר גרסה גנרית של קופקסון, התרופה המקורית והרווחית ביותר של טבע.



התביעה כוללת האשמות חמורות כלפי נוברטיס על גניבת סודות מסחריים, ומגוללת את הדרך שבה, לדברי טבע, הגיעו לידי נוברטיס סודות הקופקסון, התרופה לטיפול בטרשת נפוצה. טבע טוענת כי ב-97' חתמה על הסכם הספקה והפצה של קופקסון במדינות מסוימות עם חברת לק (Lek) מסלובניה.



לטענת טבע, על פי תנאי ההסכם, קיבלה לק על עצמה לשמור על סודיות המידע שתקבל מטבע, כחלק מהסכם ההפצה ל-10 שנים מסיום ההסכם ביניהן. הסכם ההפצה בין לק לטבע הסתיים בינואר 2005.



טבע טוענת שבמהלך הסכם ההפצה, העבירה לחברת לק מידע רב וסודי ביותר ביחס למוצר קופקסון, כולל מידע מפורט הנוגע לתהליך הייצור ולשיטת הבדיקה האנליטית של התהליך. טבע טוענת שהעבירה ללק עד לאפריל 2002, שבעה חודשים לפני שזו נרכשה בידי סנדוז, חלקים משמעותיים מבקשת אישור השיווק של קופקסון שהוגשה לרשות הבריאות האירופית. מידע זה כלל מידע שנוגע לייצור ולאפיון הקופקסון, ובכך סיפק לסנדוז מידע כיצד לייצר גרסה גנרית לקופקסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully