וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סוחר סורר: בנק סיטיק פסיפיק הסיני ירשום הפסדי מסחר של עד 2 מיליארד דולר - מחצית משווייו

נמרוד הלפרן

20.10.2008 / 19:24

פעולות מסחר לא מורשות בשוק המט"ח ונפילת הדולר האוסטרלי הם שגרמו להפסדים



סיטיק פסיפיק - הזרוע ההונג קונגית של בנק ההשקעות הממשלתי הגדול בסין, סיטיק - הזהירה היום כי ייתכן שתרשום הפסדי מסחר בהיקף של עד 15.5 מיליארד דולר הונג קונג (2 מיליארד דולר) - כמעט מחצית משווי השוק של החברה - בעקבות פעולות מסחר לא מורשות בשוק המט"ח שביצעו שני מנהלי השקעות בחברה. השניים הועברו מתפקידם.



סיטיק כבר רשמה הפסד בסך 808 מיליון דולר הונג קונגי בעקבות חיסול חלק מהפוזיציות, ועלולה לרשום הפסדים נוספים של עד 14.7 מיליארד דולר הונגי קונג; כך בכתב במסמכים שהגישה החברה לרשות ני"ע בהונג קונג.



החברה האם, סיטיק - אשר היתה על סף השקעה בבנק ההשקעות האמריקאי בר סטרנס, זמן קצר לפני קריסתו מוקדם יותר השנה - תעמיד לרשות החברה הבת אשראי בהיקף של 1.5 מיליארד דולר למקרה הצורך. המסחר במניות סיטיק פסיפיק הופסק היום בבורסת הונג קונג, וצפוי להתחדש מחר.



הפסדי המסחר של סיטיק באו בעקבות השקעה בדולר האוסטרלי, ששערו מול הדולר צלל ב-30% משיא של 25 שנים שרשם ביולי. "פעולות המסחר בוצעו ללא האישורים הנדרשים, והיקף החשיפה הפוטנציאלי לא הוערך נכונה", מסר יו"ר סיטיק פסיפיק, לארי יאנג, בהודעה שפירסם היום. יאנג הוא האיש החמישי בעושרו בסין, עם הון אישי המוערך ב-3.7 מיליארד דולר.



הודעת סיטיק פסיפיק על הפסדי המסחר שנגרמו לה מתפרסמת ימים ספורים לאחר שהבנק הצרפתי קס ד'פארנייה חשף הפסדי מסחר של יותר מ-800 מיליון דולר, שנגרמו לו כתוצאה מפעולות מסחר לא מורשות.



קס ד'פארנייה (Caisse d`Epargne), קבוצת הבנקאות הקמעונית השלישית בגודלה בצרפת, חשפה ביום שישי הפסדי מסחר בסך 600 מיליון יורו (807 מיליון דולר) שנגרמו מוקדם יותר החודש כתוצאה מפעולות מסחר לא מורשות שביצע צוות של חמישה סוחרים של הבנק, במסגרתן צבר פוזיציות בנגזרי מניות.



הפסדי המסחר של קס ד'פארנייה היו הפעם השלישית בשנה החולפת שבה בנק צרפתי רושם הפסדים בגין פעולות מסחר לא מורשות של עובדיו. סוסייטה ז'נרל (סימול GLE.PA), הבנק השני בגודלו בצרפת, חשף בינואר הפסדי מסחר בסך 4.9 מיליארד יורו שנגרמו כתוצאה מפעולות שביצע סוחר הבנק, ז'רום קרוויאל. במסגרת הפעולות הלא מורשות צבר קרוויאל פוזיציות לונג בהיקף של עשרות מיליארדי יורו בשוקי החוזים העתידיים על מדדי מניות אירופים.



קרדי אגריקול, הבנק השלישי בגודלו בצרפת, חשף בספטמבר 2007 הפסדי מסחר בסך 250 מיליון יורו, בגין פעולות לא מורשות של סוחר של הבנק בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully