וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש העשיר ברוסיה במרוץ נגד הזמן: אולג דריפסקה נדרש לפרוע הלוואות בסך 4.5 מיליארד ד' תוך 11 יום

נמרוד הלפרן

20.10.2008 / 21:46

הנושים - בנקים מערביים, בהם קרדי סוויס ומריל לינץ'; ההלוואות שימשו למימון רכישת נורילסק

דריפסקה, שהונו מוערך ב-28 מיליארד דולר, נטל את ההלוואות כדי לממן את רכישתם של 25% ממניות ענקית הכרייה הרוסית נורילסק, יצרנית הניקל הגדולה בעולם. מאז הוכרזה העסקה באפריל, איבדו מניות נורילסק יותר ממחצית משוויין.

בנקים מערביים - בראשם קרדי סוויס השווייצי, BNP פאריבה הצרפתי, מריל לינץ' האמריקאי ורויאל בנק אוף סקוטלנד הבריטי - העניקו לדריפסקה הלוואות בסך 4.5 מיליארד דולר, אשר בעזרתן מימן את הרחבת האימפריה העסקית שלו - המקיפה מגוון מגזרים, החל מבנקאות וכלה במתכות ובמכוניות.



החרפת מחנק האשראי אילצה את דריפסקה למכור את החזקותיו בכמה חברות באחרונה, בהן יצרנית חלקי הרכב הקנדית מאגנה וחברת הבנייה הגרמנית הוכטיף, בעקבות פקודות מרג'ין (פקודה המאלצת משקיע להחזיר הלוואה שנטל כדי לרכוש מניות כשהמחיר יורד בשיעור חד) מצד הבנקים שהלוו לו כספים.



הונו של דריפסקה - שבבעלותו ענקית האלומיניום הרוסית רוסאל ויצרנית המכוניות הרוסית GAZ - כמו גם הונם של מיליארדרים רוסים אחרים דוגמת רומן אברמוביץ', נחתך ביותר מ-230 מיליארד דולר בחמישה החודשים האחרונים בעקבות המפולת בבורסת מוסקווה; כך לפי נתוני בלומברג.



העושר הכולל של 25 הרוסים העשירים בעולם (לפי מגזין פורבס) נחתך ב-62% בין 19 במאי ו-6 באוקטובר השנה - על פי הערכות אנליסטים. דריפסקה הפסיד יותר מ-16 מיליארד דולר באותה התקופה. אברמוביץ', הבעלים של מועדון הכדורגל צ'לסי, איבד 20 מיליארד דולר, בהתבסס על שווי נכסיו, לא כולל נדל"ן ומזומנים.



המפסיד הגדול ביותר מנפילת בורסת מוסקווה הוא ולדימיר ליסין בן ה-52, שהנתח שלו, הכולל 85% ממניות חברת הפלדה נובוליפטסק, איבד 22 מיליארד דולר משווייו באותה התקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully