וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת צרפת תזרים ל-6 בנקים גדולים במדינה 14 מיליארד דולר ממשלת צרפת הקצתה 480 מיליארד דולר לתוכנית החילוץ למגזר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

21.10.2008 / 9:55

כחלק מתוכנית החילוץ של הממשל למגזר הפיננסי שנאמד ב-480 מיליארד דולר



BNP פאריבה, סוסייטה ז'נרל וארבעה בנקים צרפתים נוספים ששמותיהם נחשפו אתמול: קרדי אגריקול, קרדי מוטואל, קס דפארנייה ובנק פופולר - יזכו לסיוע של 14 מיליארד דולר (10.5 מיליארד דולר) מהממשלה, כחלק מחבילת החילוץ שהיקפה נאמד ב-480 מיליארד דולר (360 מיליארד יורו).



הממשלה תרכוש אג"ח בעייתיות של ששת הבנקים הגדולים במדינה, אך לא תרכוש מניות, אמרה אתמול שרת האוצר הצרפתית, כריסטין לגארד, במסיבת עיתונאים בפאריס. בתמורה לסיוע, יצטרכו הבנקים להגדיל את היקף ההלוואות למשקי בית, לחברות עסקיות ולרשויות מקומיות. "המטרה היא להבטיח את יכולתם של הבנקים להמשיך במימון הכלכלה, תוך שמירה על רמה גבוהה של כושר פירעון", ציינה שרת האוצר הצרפתית.

קרדי אגריקול צפוי למכור לממשלה איגרות חוב בסך 3 מיליארד יורו, BNP פאריבה ייפטר מחוב של 2.55 מיליארד יורו, וסוסייטה ז'נרל ימכור ב-1.7 מיליארד. קס דפארנייה ובנק פופולר ימכרו איגרות חוב ב-1.1 מיליארד יורו ו-950 מיליון בהתאמה. הממשלה תרכוש מקרדיט מוטואל איגרות חוב בסך 1.2 מיליארד יורו. "הממשלה לא נותנת מתנות לבנקים", מתעקשת לגראד, "איגרות החוב יירכשו במחיר השוק, ובעתיד יניבו לממשלה רווחים משמעותיים".

"הגישה היא מאוזנת", אומר ג'יילס מואק, כלכלן בסניף בנק אוף אמריקה בלונדון, "הממשלה רוצה למנוע בכל מחיר את התכווצות שוק ההון הצרפתי. כרגע יש לבנקים יותר מאשר הם צריכים כדי להגן על עצמם מהסיכונים ששיתקו אותם מאז חודשי הקיץ".

ממשלות רבות, מוושינגטון דרך לונדון ועד ברלין, הזדרזו להזרים הון לבנקים ולשחרר את מחנק האשראי, שהתהדק בעקבות פשיטת הרגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס ב-15 בספטמבר. צרפת, גרמניה, ספרד, הולנד ואוסטריה התחייבו ב-12 באוקטובר על חבילת סיוע בסכום כולל 1.3 טריליון יורו כדי לרכוש מניות בבנקים ולערוב להלוואותיהם בניסיון למנוע את קריסת המערכת הפיננסית. ממשלות צרפת, בלגיה ולוקסמבורג, חברו כדי להזרים לקופת בנק דקסיה 6.4 מיליארד יורו כדי למנוע את קריסתו.

ממשלות אירופיות נוספות השקיעו החודש בבנקים שנפגעו ממחנק האשראי העולמי. ממשלת הולנד רכשה את הסניפים המקומיים של קבוצת הפיננסים פורטיס ובנק ABN אמרו ב-16.8 מיליארד יורו. הבנק השווייצי UBS הסכים למכור נתח מהמניות בסך 5.2 מיליארד דולר למדינה. בנוסף, הודיעה ממשלת שווייץ כי תסייע לבנק לממש נכסים לא נזילים בהיקף של כ-60 מיליארד דולר.



רויאל בנק אוף סקוטלנד צפוי למכור מניות לממשלת בריטניה בהיקף של 20 מיליארד ליש"ט, אם המשקיעים לא ייאותו לרכוש אותן. ממשלת הולנד הודיעה שלשום כי תלווה ל-ING, חברת השירותים הפיננסיים הגדולה במדינה, סכום של 10 מיליארד יורו, לאחר שהחברה פירסמה אזהרה, לפיה לראשונה בתולדותיה היא צפויה לרשום הפסד רבעוני.



בארה"ב, שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, מתכנן להוציא סכום שבין 250 ל-700 מיליארד דולר כדי לרכוש מניות בכורה ללא זכות הצבעה בבנקים. לגראד אמרה אתמול כי הצמיחה הכלכלית ב-2009 תהיה ככל הנראה נמוכה יותר מהתחזית הממשלתית של 1%. מכון הסטטיסטיקה אינסה (Insee) מעריך כי צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש מדינות היורו, כבר גלשה למיתון ברבעון השלישי של השנה.



הגידול בהלוואות הבנקים למגזר הפרטי עמד באוגוסט על 10.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר חודשיים קודם לכן עמד שיעור ההתרחבות על 12%, לפי נתוני הבנק המרכזי של צרפת. יותר ממחצית הבנקים דיווחו כי החמירו את הקריטריונים לקבלת הלוואות ברבעון השלישי.



בשבוע שעבר הודיעה ממשלת צרפת כי תקים שני גופים: האחד ילווה 320 מיליארד יורו לבנקים, בעוד השני ירכוש לפי הצורך מניות בנקים ב-40 מיליארד יורו, זאת כחלק מתוכנית מוסכמת של 15 מדינות גוש היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully