וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחב המשבר באירופה: שוודיה מגבשת תוכנית חילוץ למגזר הפיננסי ב-200 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

21.10.2008 / 11:06

אוקראינה ממתינה להלוואה מקרן המטבע הבינלאומית



ממשלת שוודיה משיקה תוכנית חילוץ משלה בסך 200 מיליארד דולר - מחצית מהתמ"ג השנתי של המדינה. הממשלה המקומית, שגיבשה את מודל תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בתחילת שנות ה-90', תערוב לאיגרות חוב בעייתיות ותיצור מנגנון להזרמת הון לבנקים במצוקה. שר האוצר השוודי, אנדרס בורג, אמר כי הוא מצפה שכל הבנקים במדינה יסתייעו בעזרה הממשלתית, אך ראשי הבנקים ציינו כי מוקדם עדיין לקבוע האם עזרה שכזאת תידרש.



בורג ומספר גורמים בכירים בממשלה ציינו כי מטרת ההכרזה על תוכנית החילוץ היא להחזיר את הביטחון למשקיעים, ולא בהכרח לבצע צעדים מיידים. לדבריהם, הם לא רצו להשאיר את הבנקים השוודים ללא סיוע ממשלתי, בזמן שבנקים במדינות אחרות זוכים להזרמות הון מסיוויות. לאור המשבר במערכת הפיננסית, לקוחות עלולים למשוך את פיקדונותיהם ולעבור לבנקים זרים שהולאמו או שקיבלו הבטחה לסיוע של המדינה. "כולם צריכים לעשות זאת", אמר בורג, שדחק במדינות נוספות לעמוד מאחורי הבנקים שלהם.



בינתיים, סימני המשבר ברחבי אירופה ממשיכים להתרחב. בגרמניה, פירסמה הממשלה פרטים על תוכנית החילוץ בסך 665.8 מיליארד דולר (500 מיליארד יורו) שאושרה ביום שישי. 400 מיליארד יורו יופנו לרכישת איגרות חוב בעייתיות מהבנקים, 80 מיליארד יוקצו להזרקת הון במידת הצורך, כאשר אף בנק לא יקבל יותר מ-10 מיליארד, ו-20 מיליארד ישמשו לכיסוי הפסדים פוטנציאליים.



מנהיגי אוקראינה אמרו אתמול כי הם מקווים לקבלת הלוואה מקרן המטבע הבינלאומית, בזמן שנשיא המדינה, ויקטור יושנקו, הכריז בשידור הטלוויזיה הממלכתית, כי אוקראינה תקים קרן משלה כדי לחלץ את הבנקים. ממשלת הונגריה הצליחה אתמול לגייס רק 52.7 מיליון דולר מאיגרות חוב קצרות מועד, לאחר שקיוותה להכניס לקופתה 152 מיליון דולר. המשקיעים מודאגים מהחוב החיצוני העצום של המדינה ומצניחת המטבע המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully