וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייזר שילשה את רווחיה ברבעון השלישי ל-2.28 מיליארד ד'

סוכנויות הידיעות

21.10.2008 / 16:00

הסיבה להצלחה - התייעלות שכללה פיטורי 11 אלף עובדים בשנה שעברה



פייזר האמריקאית, חברת התרופות הגדולה בעולם, הודיעה היום כי על גידול של 200% ברווחי הרבעון השלישי של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה החדה בהיקף הרווחים, שהסתכמו ב-2.28 מיליארד דולר, או 34 סנט למניה, נבעה ממכירות מוגברות של הגלולה לשיכוך כאבים 'ליריקה' ובעקבות קיצוץ בעלויות כתוצאה מפיטורי 11 אלף עובדים בשנה שעברה. אנליסטים העריכו כי הרווחים יסתכמו ב-32 סנט למניה.



מנכ"ל החברה, ג'פרי קינדלר, החל ב-2006 לקצץ משרות ולסגור מפעלים כדי לחסוך 1.5 מיליארד דולר בשנה, כחלק מהכנות החברה לתחרות הגנרית שצפויה להיפתח ב-2011 לתרופה ליפיטור להורדת כולסטרול. התרופה הייתה אחראית ליותר מרבע מהכנסות פייזר ב-2007.

"זה הכל קשור לירידה במצבת כוח האדם, והחדרת הרעיון שבעתיד הרחוק פייזר תהיה חברה שונה ממה שהיא היום", אומר מייקל קסטור מבית ההשקעות סיו קפיטל בניו יורק.



פייזר הוציאה ברבעון האחרון סכום של 894 מיליון דולר לפני מס כדי ליישב תביעות משפטיות שטענו כי התרופות שלה לשיכוך כאבים, סלברקס ובקסטרה, גורמות להתקפי לב ולשבץ. החברה העלתה במיליארד דולר את הקצה התחתון של תחזית ההכנסות השנתית לסכום שבין 48 ל-49 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully