וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ארה"ב מעוניינת לעודד מיזוגים נוספים בתעשיית הבנקאות

ניו יורק טיימס

21.10.2008 / 18:00

הממשל יזרים הון לבנקים שיהיו מעוניינים לרכוש בנקים מתחרים



בצעד שעשוי להאיץ את ההיערכות המחודשת של הבנקים בארה"ב, מקווה משרד האוצר לעורר גל חדש של מיזוגים על ידי הזרמת חלק מ-250 מיליארד הדולר שהוקצו לבנקים במסגרת חבילת הסיוע, לבנקים שמוכנים לרכוש מתחרים קטנים יותר, כך מסרו גורמי ממשל



פעולות משרד האוצר מבהירות כי בכוונתו לא רק לסייע לייצב את התעשייה, אלא גם לעצב אותה מחדש. שני גורמי ממשל בכירים אמרו כי הסיוע יועבר בעדיפות גבוהה יותר לבנקים שזקוקים להון נוסף למימון רכישות של בנקים אחרים.



"האוצר אינו מעוניין לגבות את הבנקים החלשים", אמר פקיד ממשל שביקש להישאר בעילום שם. "אחת ממטרות התוכנית היא לעודד מיזוגים".



על רקע משבר האשראי ואובדן אמון המשקיעים, ישנם בנקים רבים שמוכנים להימכר. הבעיה היא שקשה למצוא קונים.



בנקים לאומיים יציבים כגון בנק אוף אמריקה, ולס פרגו וג'יי פי מורגן צ'ייס ביצעו רכישות באחרונה. הקבוצה הבאה של בנקים שעומדים לבצע רכישות של מתחרים היא הקבוצה הנקראת בנקים סופר-מחוזיים, אמרו גורמים בממשל, אך בנקים אלו חסרי היכולת או המוכנות לבצע עסקאות כעת.



על ידי הקצאת הון לבנקים המועדפים, יכולה הממשלה לעודד אותם להתרחב. בקטגוריה זאת נמצאים בנקים כגון קיקורפ מקליבלנד, פיפת' ת'ירד בנק מסינסינטי וסן טראסט בנק מאטלנטה.



למשרד האוצר נותרו 125 מיליארד דולר לאחר ההשקעה בתשעת הבנקים הגדולים ביותר, ולדברי שר האוצר הנרי פולסון הסכום יספיק להשקעה בכל בנק שיעמוד בדרישות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully