וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד פישמן: המחיר שהצענו לאלדין הוא הגבוה ביותר

ניר צליק

21.10.2008 / 19:49

"המחיר המקסימלי שאנחנו מוכנים לשלם הוא 14.5 ד' למניה"; ההצעה משקפת לחברה שווי של 200 מ' ד'

"המחיר המקסימלי שאנחנו מוכנים לשלם על אלדין הוא 14.5 דולר למניה", כך אמר דייוויד פישמן, מנהל בכיר בקרן וקטור, האחראי על המיזוגים והרכישות בשיחה עם TheMarker.פישמן הוסיף כי "המטרה שלנו היתה לנהל דיון ידידותי עם אלדין ולנהל דיונים פרטיים עם החברה".



ביום ראשון פירסמה אלדין כי היא קיבלה הצעת רכש מהקרן האמריקאית שמעוניינת ברכישתה מזה זמן מה תמורת 14.5 דולר למניה, המשקפת לחברה שווי של 200 מיליון דולר, וכי היא בוחנת את ההצעה הנוכחית. לפני כן, דחו מנכ"ל אלדין, ינקי מרגלית ודירקטוריון החברה הצעה של 13.5 דולר למניה המשקפת לחברה שווי של כ-180 מיליון דולר, אותה כינה מרגלית "אופורטוניסטית".



במפגש שנערך ביום ראשון עם עיתונאים אמר מרגלית כי הוא רואה לנגד עיניו שווי של 500 מיליון דולר לחברה, וכי תוך שלוש שנים הוא מאמין כי מחזור המכירות של החברה יגיע ל-250 מיליון דולר. יום אחרי המפגש נסע מרגלית לארה"ב בכדי לדון עם משקיעי החברה הגדולים על עתיד החברה. על כך אמר פישמן כי "הקרן לא מאמינה שאלדין שווה יותר מ-14.5 דולר למניה, כשהעובדות בשטח לא מוכיחות את זה. כשהצענו את המחיר המצב בעולם היה שונה, אבל אנחנו עומדים מאחורי ההצעה".



ייתכן ופישמן כיוון בדבריו לכך שקופת המזומנים של אלדין הכילה נכון לסוף הרבעון השלישי כ-8.8 מיליון דולר בלבד, לעומת 94.5 מיליון דולר, שהחזיקה החברה עם סיום הרבעון השני של השנה. בנוסף, חלק נכבד מהצמיחה ברבעון הנוכחי קשורה לרכישת סייפוורד והיא לאו דווקא אורגנית.



בהתייחס לתרחישים אפשריים בהם מרגלית לא ייענה להצעת הקרן אמר פישמן כי "אנחנו עשויים להוריד את המחיר שהצענו על החברה ולכנס אסיפת בעלי מניות. אנחנו מלאים תקווה שינקי מרגלית ישוב מארה"ב ויחזור לשתף עימנו פעולה".



בנוגע לכוונת החברה לשלב את אלדין עם חברת סייפנט, העובדת בתחומים משיקים לאלדין, אמר פישמן כי "העובדים של אלדין עושים עבודה מצויינת והם חלק חשוב מהעסקה הזו בשבילנו וכמו שאמרנו קודם, אנחנו רוצים את העסקה כי השילוב בין החברות הגיוני לדעתנו. עובדי אלדין ירוויחו מהשילוב בין שתי החברות ואנחנו נמשיך את דרכה של אלדין. לא מדובר במיזוג פיננסי בלבד - ההון האנושי משמעותי מבחינתנו".



אלדין סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות בגובה 31.7 מיליון דולר - גידול של 22% לעומת לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה אלדין הפסד נקי של 300 אלף דולר, או 2 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 4.3 מיליון דולר, או 30 סנט למניה המקביל ב-2007.



בניכוי הוצאות בסך 700 אלף דולר בגין תגמול מבוסס מניות להנהלה ולעובדים, התאמה הקשורה בהכנסות נדחות בגובה 400 אלף דולר, הפחתת נכסים בלתי מוחשיים בגובה 600 אלף דולר והוצאה של 1.9 מיליון דולר בגין עלויות משפטיות ואחרות הקשורות להצעת הרכש ולבקשה לכינוס אסיפת בעלי מניות במהלך הרבעון, הסתכם הרווח הנקי ב-2.9 מיליון דולר, או 20 סנט למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 4.5 מיליון דולר, או 31 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. מניית החברה נסחרת לפי מחיר של 12.05 דולר המשקף לחברה שווי של כ-168 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully