וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדיסק תמכור 30% מהייצור לטושיבה במיליארד דולר

עפרה שלו

21.10.2008 / 19:49

אנליסטים טוענים כי העסקה תהפוך את יצרנית זיכרונות הפלאש לאטרקטיוויות יותר לרכישה עבור סמסונג

סנדיסק תמכור 30% מפעילות הייצור שלה לשותפתה טושיבה בעסקה ששווייה מיליארד דולר. העסקה משקפת את הקשיים עמם מתמודדות חברות בתעשיית שבבי הזיכרון, שסבלה מעודף היצע בשוק במשך תקופה ממושכת. סנדיסק האמריקאית רכשה את אמ-סיסטמס, יצרנית כונני הפלאש הישראלית וממציאת הדיסק-און-קי, ב-2006.

לפני חודש, דחתה סנדיסק דחתה הצעת רכש בגובה של כמעט 6 מיליארד דולר מיריבתה סמסונג - יצרנית מוצרי האלקטרוניקה והשבבים הגדולה בעולם. סנדיסק טענה אז כי הצעת רכש של 26 דולר למניה היא נמוכה מדי. בעקבות הדחייה, התעוררו בשוק הערכות כי טושיבה תגיש הצעת רכש חלופית לסנדיסק, על רקע קשרי העבודה הקרובים בין שתי החברות. ואולם עתה, אומרים אנליסטים כי העסקה עם טושיבה יכולה להפוך את סנדיסק לאטרקטיווית יותר עבור סמסונג, וכי סמסונג רצינית בכוונותיה לנסות ולרכוש את החברה.

סנדיסק וטושיבה היפאנית מפעילות 3 מיזמים משותפים, והן יישארו שותפות שוות ב-70% הנותרים של פעילות הייצור. הן גם ימשיכו להשקיע יחד במוצרי זיכרון פלאש מהדור הבא. במסגרת ההסכם בין 2 החברות, טושיבה תרכוש 30% מפעילות הייצור של סנדיסק במיזמים המשותפים שלהן בתמורה למזומן ולהפחתת עלויות חכירה, בהיקף של כמיליארד דולר.

מניות סנדיסק צנחו בחדות במהלך השנה החולפת בשל המשבר הפיננסי העולמי ועודפי היצע של זיכרונות פלאש מסוג NAND. עד לפני פחות משנה, מניית סנדיסק נסחרה ביותר מ-50 דולר. כיום נסחרת המניה סביב 14 דולר.

עודף ההיצע של זיכרונות פלאש NAND, המשמשים במכשירים כגון טלפונים סלולריים ומצלמות דיגיטליות, הוביל לירידה מתמשכת במחירים. מגמה זו פגעה במכירות של חברות שבבים רבות.

סנדיסק היא ממציאת כרטיסי זכרון הפלאש. החברה נוסדה על ידי הישראלי אלי הררי, ובסיסה ממוקם בסאניווייל, קליפורניה. בסנדיסק ישראל מועסקים כ-700 איש. החברה מעסיקה בעולם כ-3,000 איש. מרכז הפיתוח של סנדיסק בישראל הוקם בדצמבר 96', באזור התעשייה בתפן. בנוסף, יש לחברה מרכז גדול בכפר סבא ומרכז פיתוח בעומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully