וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 73% ברווחי ביוג'ן למרות האזהרה של ה-FDA לגבי התרופה לטרשת נפוצה

סוכנויות הידיעות

21.10.2008 / 20:03

התרופה הורדה מהמדפים ל-17 חודשים ב-2005 וגרמה לפני שלושה חודשים פגיעות נוספות



חברת הביוטכנולוגיה ביוג'ן איידק, היצרנית הגדולה בעולם של תרופות לטיפול בטרשת נפוצה, דיווחה על עלייה של 73% ברווחי הרבעון השלישי של השנה, מעל תחזיות האנליסטים. מכירות התרופה טיסברי רשמו גידול של יותר מ-100%, למרות הרחבת האזהרה שפירסמה רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA).
29
הרווח הנקי של ביוג'ן הסתכם ב-207 מיליון דולר, או 70 סנט למניה, לעומת 119.4 מיליון דולר, או 41 סנט למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה צמחו ב-38% והסתכמו ב-1.09 מיליארד דולר. ביוג'ן צופה כי הרווחים השנתיים יעמדו על יותר מ-3.5 דולר למניה, לאחר שבתחזית הקודמת נעו הרווחים העתידיים סביב אותו מחיר.



מסתבר ששני מקרים של פגיעה עצבית שנקשרו לטיסברי ביולי האחרון לא השפיעו על מכירות התרופה, בניגוד למה שנחזה תחילה, טוענים אנליסטים. הזיהומים דווחו לראשונה בפברואר 2005, וגרמו להורדת התרופה מהמדפים במשך 17 חודשים, בעקבות שלושה מקרי מוות ממחלת ה-PML, בה מופעל וירוס שנמצא במצב רדום אצל 80% מהמבוגרים.



ה-FDA הודיע באוגוסט על הרחבת האזהרה על אריזת התרופה טיסברי אך ציין כי להערכתו הסיכון ללקות ב-PML נמוך יותר כאשר טיסברי ניתן כטיפול יחידני בהשוואה לרמת הסיכון של נטילת טיסברי בשילוב עם תרופות אחרות שפועלות על המערכת החיסונית של הגוף. ביוג'ן צופה כי מספר הפציינטים שישתמשו בטיסברי עד 2010 יעמוד על 100 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully