וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 64% ברווח הרבעוני של חברת האינטרנט יאהו; תפטר 1,400 עובדים - 10% מכוח העבודה

נמרוד הלפרן

21.10.2008 / 22:54

הורידה תחזית ההכנסות לרבעון נוכחי; המניה עולה ב-6% במסחר לאחר הסגירה



חברת האינטרנט יאהו דיווחה היום על נפילה של 64% ברווחיה ברבעון השלישי, ועל כוונתה לפטר כ-10% מכוח העבודה העולמי שלה בחודשיים הקרובים. החברה רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 54.3 מיליון דולר, או 4 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 151.3 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה יאהו רווח של 9 סנט למניה, לעומת רווח של 11 סנט למניה ברבעון המקביל. תוצאות החברה בשורה זו עלו בסנט אחד על תחזיות האנליסטים.



הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-1.79 מיליארד דולר, צמיחה אפסית לעומת הכנסות של 1.78 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. בניכוי תשלומים לאתרים אחרים, הסתכמו הכנסות יאהו ברבעון ב-1.33 מיליארד דולר, גידול של 4% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ופחות מתחזית האנליסטים למכירות של 1.37 מיליארד דולר.



במבט קדימה, הורידה החברה את תחזית ההכנסות לשארית השנה, וצופה כעת הכנסות של 7.18-7.38 מיליארד דולר בשנת 2008, לעומת תחזית קודמת להכנסות שנתיות בסך 7.35-7.85 מיליארד דולר.



הודעת יאהו היום על כוונתה לפטר 10% מכוח העבודה במהלך הרבעון הרביעי של השנה, משמעה פיטוריהם של לפחות 1,400 עובדים מכוח העבודה הכולל של החברה בהיקף של 14,300 עובדים. סבב הפיטורים המתוכנן יהיה השני של יאהו השנה, לאחר שבתחילת השנה הודיעה כי תפטר 1,000 עובדים.



מניית יאהו עולה ב-6% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של יותר מ-6%. מניית יאהו נסחרת כעת ברמתה הנמוכה ביותר מאז קיץ 2003, תקופה בה החברה טרם התאוששה מהתפוצצות בועת הדוט.קום, ומחיר נמוך ביותר מ-30% מרמתו לפני שענקית התוכנה מיקרוסופט הגישה הצעת רכש עוינת ליאהו מוקדם יותר השנה.



בשבוע שעבר שבו ונפוצו שמועות על חידוש המגעים על מיזוג בין יאהו לענקית התוכנה מיקרוסופט, אולם האחרונה הכחישה כי מתנהלים נכון לעכשיו מגעים לגבי עסקה. עם זאת, מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר בכנס טכנולוגיה בשבוע שעבר כי מיזוג עם יאהו עודנו הגיוני מבחינה כלכלית ומבחינת בעלי המניות של שתי החברות.



מתחרתה הגדולה של יאהו, גוגל, דיווחה בשבוע שעבר על תוצאות כספיות טובות מהצפוי ברבעון השלישי, הודות להמשך חוסנם של עסקי הפרסום צמוד תוצאות חיפוש. יאהו וגוגל הודיעו מוקדם יותר החודש על עיכוב ביצועו של הסכם ביניהם לשיתוף פעולה בתחום הפרסום צמוד תוצאות חיפוש, אשר היה צפוי להגדיל את הכנסות יאהו במאות מיליוני דולרים בשנה.



ההחלטה על עיכוב העסקה באה על רקע חקירה שמנהל משרד המשפטים האמריקאי בעקבות טענות כי ההסכם בין גוגל ויאהו - שני החברות המובילות בשוק החיפוש המקוון בארה"ב - יהיה כרוך בהפרת חוקי ההגבלים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully