וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עקב משבר האשראי - שלדון אדלסון נאלץ לזנוח תוכנית לגייס 5.25 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

21.10.2008 / 22:56

ההלוואות נועדו למימון פרויקטים במקאו והחזר חובות; רבעון שני של נפילה בהכנסות ההימורים במקאו



חברת בתי ההימורים, לאס וגאס סנדס (סימול LVS), שבראשה עומד המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון, נאלצה לזנוח תוכניות ליטול הלוואות בסך 5.25 מיליארד דולר לצורך מימון הרחבת פרויקטים בתחום ההימורים במקאו, בעקבות משבר האשראי העולמי. כך דיווח אתמול העיתון הסיני "סאות צ'יינה מורנינג פוסט", מפי מקורות שזהותם לא נמסרה.



"נכון לעכשיו החברה ביטלה את העסקה. החברה תשוב ותנסה לגייס את הכסף לאחר שתגבש מחדש את מבנה ומחיר ההלוואות", אמר המקור לעיתון. לפי הדיווח, השלמת תהליך הסדרת ההלוואות בתנאים חדשים צפויה בחודש ינואר.



LVS הכחישה את הדיווח לפיו זנחה את תוכניותיה לגייס מימון להקמת פרויקטים במקאו, אולם הודתה כי נבחן מחדש היקף ההלוואה, וכי יתכן שהחברה תעדיף לגייס מימון בהיקף נמוך מהסכום המתוכנן של 5.25 מיליארד דולר.



LVS, שהיו"ר ובעל המניות העיקרי שלה הוא אלדסון - שהוא בעלי החינמון "ישראל היום" - הודיעה לפני שישה חודשים על כוונתה לגייס 7 מיליארד דולר למימון פרויקט מלון הימורים עם 6,400 חדשים מול מלון ונישיאן שבבעלותה במקאו, אולם נאלצה בהמשך להוריד את הסכום ל-5.25 מיליארד דולר על רקע תגובה צוננת מצד הבנקים. ההלוואות נועדו בין השאר לאפשר ל-LVS לפרוע הלוואות בסך 3.3 מיליארד דולר שנטלה בשנת 2006 למימון הקמת פרויקטים במקאו.



בחודש שעבר נאלץ אדלסון להזרים לחברה 475 מיליון דולר, כדי למנוע חריגה ברבעון השלישי מההתניות הפיננסיות שנקבעו בהסכמי המימון עם בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים. זאת לאחר שמניות החברה איבדו כ-85% משוויין מתחילת השנה.



הכנסות שוק ההימורים של מקאו, לאס וגאס של המזרח הרחוק, צנחו ב-10% ברבעון השלישי של השנה לעומת הרבעון השני, ל-26 מיליארד יואן (3.2 מיליארד דולר) - ירידה רבעונית שנייה ברציפות לעומת הרבעון הקודם. כך לפי נתוני המפקח על ההימורים במקאו.



הירידה בהכנסות שוק ההימורים הגדול בעולם נרשמה על רקע ההאטה בצמיחה הכלכלית בסין, ירידה בהיקף ההימורים בתקופת המשחקים האולימפיים בבייג'ין, והקשחת ההגבלות על כניסת מהמרים סינים למקאו. ההכנסות מהימורים בחודש ספטמבר ירדו ב-0.8% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, ל-7.09 מיליארד יואן (800 מיליון דולר) - ירידה ראשונה מאז ינואר 2006.



אדלסון ספג הפסד של 8 מיליארד דולר מאז תחילת אוקטובר בשל ירידת שווי אחזקותיו ב-LVS.
מניית החברה צנחה ב-63% מ-1 באוקטובר ועד 16 באוקטובר, לאחר שנפלה ב-32% בין 29 באוגוסט ל-1 באוקטובר.



אדלסון הידרדר ברשימת המיליארדרים של המגזין "פורבס", לאחר שהפסיד 4 מיליארד דולר מהונו בגלל ירידת המניות - שחלקן בהונו הוא כ-85% לפי הערכות. עם זאת, לאדלסון אחזקות נוספות מלבד LVS.



נפילת שוויו של אדלסון על הנייר עשויה להיות אחת המהירות ביותר בקרב המיליארדרים הגדולים בעולם, לאחר שהגיע בסוף 2007 למקום השלישי בקרב עשירי ארה"ב. הנפילה אינה ייחודית לאדלסון, כמובן. שוקי המניות העולמיים הפסידו עשרות אחוזים משוויים בשבועות האחרונים בשל משבר האשראי המתפשט במהירות. אולם אדלסון, לפי חישוב "פורבס" שנעשה בתחילת אוקטובר, היה המפסיד הגדול ביותר בקרב המיליארדרים בארה"ב. לפי הערכות, שוויו הנוכחי הוא 3.3 מיליארד דולר, לעומת 17 מיליארד דולר בסוף 2007.



הסיבה לנפילה הקשה במניות לאס וגאס סנדס, מלבד הסביבה הקשה של שוקי ההון העולמיים בשל משבר האשראי, היא שנראה כי עסקי ההימורים אינם חסינים בפני המיתון המסתמן בארה"ב. עסקי המלונאות ובתי הקזינו נמצאים במגמת ירידה. פרויקטים חדשים מתקשים להשיג מימון גם בגלל מחנק האשראי, וגם בגלל שהצריכה הפרטית בארה"ב נבלמה בחריקה צורמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully