וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ישוב למתכונת רגילה - בצל הירידות בוול סטריט אמש והנפילות הבוקר בבורסות אסיה

טל לוי

22.10.2008 / 8:15

חברות הדשנים המתחרות בכי"ל הוסיפו עד 20% ביום שני, אולם צללו אתמול בעד 10%

המסחר בתל אביב ייפתח לאחר שביום שישי האחרון, העלה בנק ההשקעות סיטי (לשעבר סיטיגרופ) את המלצתו לשוק המניות הישראלי בתיק השווקים המתעוררים מ"תשואת חסר" ל"נייטרלי". ההחלטה באה לאור העובדה כי השוק נחשב דפנסיווי, גם לאור המשקל הגבוה של טבע, שנחשבת אף היא ככזו.







הבורסות ברחבי העולם הגיבו בימים האחרונים בעליות, לאור המשך הזרמות הכספים הענקיות מצד הממשלות למגזר הפיננסי. ממשלת צרפת, למשל, הזרימה בסוף השבוע 14 מיליארד דולר לבנקים צרפתיים מקומיים. על אף היוזמות האירופיות שמתבטאות בהזרמת מיליארדי יורו, נותרה ארה"ב זירת האירועים העיקרית - ועיני המשקיעים בעולם נשואות אליה.



בכלכלה הגדולה בעולם מנסים לקדם בימים אלה תוכנית חירום שנייה, הכוללת חבילת תמריצים בהיקף של 150 מיליארד דולר. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, ויו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, אשר התנגדו עד כה לאישור חבילת תמריצים כלכליים נוספת בארה"ב - הביעו בסוף השבוע תמיכה ברעיון, על רקע התגברות החששות כי הכלכלה הגדולה בעולם שוקעת במיתון.



ולמרות הצורך העז בהזרמת כספים ובהתוויית תוכניות חירום, יש מי שמגלה אופטימיות גם בתקופה שכזו: המשקיע הנודע מארק פייבר, אשר חזה את המפולת בשוק המניות ב-87', העריך בסוף השבוע כי הנפילות שנרשמו בשוק המניות בארה"ב היו מופרזות, וכי השוק צפוי לרשום עליות חדות - אם כי לא ירשום שיאים חדשים. משקיע אגדי אחר, וורן באפט, הכריז כי זהו הזמן לשוב ולהשקיע בשוק המניות בארה"ב.



ובינתיים, מסמנות הממשלות את אחד הגורמים למשבר האשראי בדמות שכר המנהלים העצום שגרפו בכירי המגזר הפיננסי, שתוגמלו בצורה שעודדה אותם לקחת סיכונים מופרזים כדי להשיג רווח גדול בטווח הקצר. בטווח המיידי, פועלות הממשלות להגבלת שכר הבכירים, במיוחד בבנקים ובחברות שיקבלו סיוע חירום ממשלתי לשיפור מצבם הכספי. עם זאת, ההערכה היא שהגבלות אלה עשויות לתת את אותותיהן ברחבי המגזר העסקי ולקבוע אמות מידה חדשות לשכר בכירים.



ענקית התרופות הגנריות קיבלה אתמול אישור מה-FDA האמריקאי לשיווק תרופת הפנטניל לטיפול בכאבים כרוניים. מדובר בגירסה הגנרית לתרופת הדורג'סיק של אורתו-מק'ניל, שמכירותיה בשנה שהסתיימה ב-30 ביוני הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר. טבע תפתח בפער חיובי של יותר מ-2%.



במגזר הדשנים, חברות הדשנים המתחרות ב אמנם נסחרו ביום שני בעליות של עד כ-20%, אולם אתמול שבו לצלול: מניית פוטאש, למשל, איבדה 10%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully