וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולסון: בנקים רבים הביעו עניין בהשתתפות בתוכנית החירום

סוכנויות הידיעות

22.10.2008 / 8:19

שר האוצר של ארה"ב הציג את תוכנית הממשל לרכישת בנקים בארה"ב ב-250 מיליארד דולר; לדבריו, הממשלה הקצתה מימון מספק - שיאפשר לרכוש מניות של כל מוסד שיעמוד בדרישות


לאחר שמשרד האוצר של ארה"ב הודיע כי ירכוש מניות של תשעה מהבנקים הגדולים בארה"ב, בהם סיטי ומורגן סטנלי, בהיקף של 125 מיליארד דולר, נערכים כעת במשרד לרכישת מניות של בנקים נוספים בסכום דומה. רכישת מניות הבנקים מתבצעת במסגרת תוכנית החירום הפיננסית, בסך 700 מיליארד דולר, שאושרה בתחילת החודש, והיא ההתערבות הפיננסית הממשלתית הגדולה ביותר בארה"ב מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול, בשנות ה-30 של המאה הקודמת.



לדברי פולסון, כל בנק בארה"ב, בנק חיסכון והלוואות או חברת החזקות בתחום הבנקאות שנוסדו בארה"ב ופועלים בה, יהיו רשאים להשתתף בתוכנית. מוסדות פיננסיים הנמצאים בשליטה של חברות זרות לא יהיו זכאים להשתתף בתוכנית. בנקים שיהיו מעוניינים להשתתף בתוכנית הממשל לרכישת מניות יידרשו להגיש בקשה למשרד האוצר עד 14 בנובמבר. עם זאת, פולסון הבהיר כי חברות שיבקשו ארכה יורשו להגיש את בקשותיהם לאחר מועד זה.



למשרד האוצר אין סמכות לכפות על בנקים בארה"ב את קבלת הסיוע, אך הוא פעל כדי לקבל את הסכמתם של תשעת הבנקים הגדולים לתוכנית החירום. ראשיהם של תשעת הבנקים הגדולים - בנק אוף אמריקה, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, סיטי, גולדמן סאקס, מריל לינץ', מורגן סטנלי, ולס פארגו, בנק אוף ניו יורק-מלון וסטייט סטריט - נפגשו עם פולסון ביום שני שעבר, ונדרשו לחתום על הסכמה למכור מניות למשרד האוצר, כך שההצעה להשתתף בתוכנית החירום מרצון חלה למעשה רק על הבנקים הקטנים.



פולסון חשש שאם לא כל הבנקים ישתתפו בתוכנית, ייווצר הרושם שאלה שכן הצטרפו נמצאים בצרות - מה שיגרום למשקיעים וללקוחות למשוך את כספם מהם. מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס, אמר כי קבלה של תוכנית החירום היתה מעשה פטריוטי.



לדברי פולסון, רכישת המניות של הבנקים עשויה להתחיל זמן קצר לאחר הגשת הבקשה על ידי הבנק - בתוך 48 שעות מאישור זכאותו להשתתפות בתוכנית. עוד אמר שר האוצר, כי הממשל אינו מתכוון להמתין עד למועד האחרון להגשת הבקשות, והוא יתחיל ברכישה של מניות הבנקים לפני מועד זה.



פולסון, לשעבר מנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן סאקס, הדגיש כי התוכנית לרכישת מניות הבנקים לא תהיה כרוכה בבזבוז כספיהם של משלמי המסים: "אין כל סיבה שתוכנית זו תעלה פרוטה למשלמי המסים", התחייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully