וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג אלקטרוניקס חזרה בה מהצעת הרכש לסנדיסק בשווי 5.85 מיליארד דולר

הדר תדמור

22.10.2008 / 8:33

סמסונג הסבירה כי ההפסדים בסנדיסק עלולים לגדול, בשל הצפת השוק בשבבים המאלצת להוריד מחירים

סמסונג אלקטרוניקס הגישה בספטמבר הצעת רכש עוינת עבור יצרנית כרטיסי הפלאש סנדיסק. אם העסקה היתה מתממשת, היתה זו הרכישה הגדולה ביותר שביצעה סמסונג. סמסונג הציעה 26 דולר במזומן עבור כל מניית סנדיסק.



דירקטוריון סנדיסק המליץ אז לבעלי המניות בחברה לדחות את ההצעה. הדירקטוריון של החברה האמריקאית דחה פה אחד את ההצעה, בטענה שהיא נמוכה מדי.



אתמול נודע כי סנדיסק תמכור 30% מפעילות הייצור שלה לשותפתה טושיבה, בעסקה ששווייה מיליארד דולר. העסקה משקפת את הקשיים עמם מתמודדות חברות בתעשיית שבבי הזיכרון, שסבלה מעודף היצע בשוק לאורך תקופה ממושכת.



סנדיסק היא ממציאת כרטיסי זכרון הפלאש. החברה נוסדה על ידי הישראלי אלי הררי, ובסיסה ממוקם בסאניווייל, קליפורניה. בסנדיסק ישראל מועסקים כ-700 איש והיא מנוהלת כיום על ידי דן ענבר, שהחליף לפני כחודשיים את דנה גרוס. החברה מעסיקה בעולם כ-3,000 איש. מרכז הפיתוח של סנדיסק בישראל הוקם בדצמבר 96', באזור התעשייה בתפן. בנוסף, יש לחברה מרכז גדול בכפר סבא ומרכז פיתוח בעומר.



סנדיסק האמריקאית רכשה את אמ-סיסטמס, יצרנית כונני הפלאש הישראלית וממציאת הדיסק-און-קי, ב-2006. מאז רכישת אמ-סיסטמס, נפלה מניית סנדיסק בכ-70%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully